تحلیلگر روس: ایجاد بحران در قدس، سیاستی تکراری است
کد خبر: 3671462
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

تحلیلگر روس: ایجاد بحران در قدس، سیاستی تکراری است

گروه بین‌الملل: یک تحلیلگر روس اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تلاش برای ایجاد یک بحران بین‌المللی برای انحراف از مسائل و مشکلات داخلی دانست و چنین شیوه‌ای را یک سیاست امتحان شده توصیف کرد.

 تحلیلگر روس: ایجاد بحران قدس راهی برای فرار از بحران داخلی آمریکا استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری Sputnik؛ تریستن دانینگ با اشاره به ایجاد بحران قدس توسط دونالد ترامپ گفت: دولت آمریکا پیشتر نیز با شلیک موشک به سوریه تلاش کرده بود تا توجهات را از تنش‌های داخلی منحرف سازد.

وی افزود: در نتیجه به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت  اسرائیل توسط رئیس‌جمهور آمریکا، ناآرامی‌های زیادی در سطح جهانی ایجاد شده و بیش از 1000 نفر در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی مجروح شده‌اند.

دانینگ گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ واقعاً آگاهی لازم را ندارد و توصیه‌های کسانی را که دهه‌ها با این مشکل درگیر بوده‌اند را نادیده می‌گیرد و این بسیار خطرناک است.

وی افزود: مسئله قدس یک تقابل سیاسی با یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان جهان است. همه ناآرامی‌های پیش آمده کاملاً قابل پیش‌بینی و کاملاً قابل اجتناب بود.

دانینگ همچنین گفت: بعید می‌دانم کسی در وزارت خارجه آمریکا یا پنتاگون با این اقدام موافق بوده باشد.

 

captcha