توانمندسازی کادر مدارس در جهت آموزش عمومی قرآن/ تعامل دستگاه‌های فرهنگی خوزستان
کد خبر: 3671471
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

توانمندسازی کادر مدارس در جهت آموزش عمومی قرآن/ تعامل دستگاه‌های فرهنگی خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین جلسه کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن کریم استان خوزستان امروز 20 آذرماه با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای عضو این کارگروه و صاحب نظران امور قرآنی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دومین جلسه کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن کریم استان خوزستان امروز 20 آذرماه با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای عضو این کارگروه و صاحب نظران امور قرآنی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

مهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه مجموعه‌ای از اقدامات باید شکل بگیرد تا از طریق آن به تربیت اعتقادی دانش‌آموزان دست یابیم، گفت: در مقوله تربیت اعتقادی یکی از سرفصل‌های مهم قرآن کریم است. با توجه به آنکه در جامعه ما خلأ و کمبود عدم فراگیری درک معانی و تفسیر قرآن کریم در جامعه موجود است، بنابراین لازم است زیرمجموعه این کارگروه فرهنگ قرآنی ترویج یابد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر مدارس تدوین برگزاری مسابقات قرآنی با این عنوان بهانه‌ای است برای آنکه دانش‌آموزان در این عرصه حضور یابند. المپیاد قرآنی نسیم رحمانی در خوزستان با این هدف شکل گرفت که دانش‌آموزانی که کمتر شناخته شده‌اند اما در عرصه قرآنی استعداد دارند شناسایی شوند.

رفیعی بر تعامل بین‌دستگاهی در زیرمجموعه این کارگروه به منظور استفاده از بارش‌های فکری اعضا تأکید کرد.

وی ادامه داد: آموزه‌های قرآنی باید رفتاری و عملیاتی شوند. بنابراین درخواست من از همه اعضا آن است که به عنوان نماینده کلان‌نگر فرادستگاهی همه امکانات خود را در این راستا بسیج کرده تا آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کاهش یابند.

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد مسئول اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به تدوین برنامه تربیت مربی حفظ قرآن کریم زیرمجموعه این اداره‌کل در سال جاری گفت: در ابتدا بنا بود که در این برنامه 500 نفر برای تدریس حفظ قرآن کریم تربیت شوند که به 300 نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: به همین منظور 220 نفر که باید حتماً‌ از شرط حافظ پنج جزء به بالاتر قرآن کریم برخوردار باشند، ثبت‌نام کرده و پس از آزمون ورودی 180 نفر پذیرفته شدند. اکنون تا تکمیل سهمیه خوزستان در سال جاری 120 سهمیه برای تربیت مربی در اختیار داریم که می‌توان با توجه به مقررات و چارچوب شیوه‌نامه کارگروه تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم مربیان را در رشته‌های موردنیاز این کارگروه در بخش‌های تجوید روخوانی تربیت کرد.

قاسم مقدمی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان هم در این جلسه با بیان اینکه در چنین جلساتی حضور مدیران ارشد نهادها و ادارات ضروری است، گفت: گفت‌وگو در مورد مباحث تخصصی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی می‌تواند از سوی کارشناسان ارائه شود اما در زمینه تصمیمات کلان همچون اختصاص امکانات، حمایت‌های مالی و تجهیزاتی حتماً در چنین جلساتی باید مدیران کل حضور داشته باشند. پیشنهاد می‌شود در جلسات دیگر این موضوع مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زیرمجموعه فعالیت‌های این کارگروه می‌توانیم با توجه به رویکرد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در تربیت افراد تأثیرگذار تحت عنوان تربیت مربی سبک زندگی قرآنی که در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد، آموزش‌های موردنیاز را به افرادی که از سوی آموزش و پرورش معرفی می‌شوند، ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا خوزستان در پایان این جلسه مصوب شد که تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ادارات‌کل آموزش و پرورش خوزستان، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تعامل در زمینه تربیت مربیان قرآنی از کادر آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم منعقد شود.

iqnakhouzestan@

captcha