دانشگاه با یک نگرش علمی به نماز بپردازد
کد خبر: 3671475
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه:

دانشگاه با یک نگرش علمی به نماز بپردازد

گروه فرهنگی: مسئول نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: نماز اساس اصلی و پی بنای امورات فرهنگی است که در دانشگاه باید با یک نگرش علمی بر روی آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی حجت الاسلام غلامرضا کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه ارومیه که با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ، معاونان هر دو نهاد، اساتید صاحبنظر در این حوزه ، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و دیگر اعضای این ستاد در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد از اعضای جلسه خواستار ارایه راهکارها و ایده های علمی با شرط قابلیت تحقق در سطح دانشگاه ارومیه گردید واظهار کرد: : ابعاد نماز به قدری وسیع و متعالی است که باید برای توسعه و ترویج آن یک نگرش جوهری و علمی شکل بگیرد.


وی با بیان اینکه نماز کلید هر خیری است و باید در جامعه دانشگاهی بیش از این رواج یابد تصریح کرد: اقامه نماز در آموزه های دينی از جايگاه رفيعی برخوردار است و مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی مبنی بر ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه به خصوص در ميان نسل جوان از جمله دانشجويان داشته اند .


حجت الاسلام کیومرزی افزود: جلسات ستاد اقامه نماز بصورت مرتب و با حضور همه اعضای مسولان دانشگاه و نهاد عضو ستاد برگزار شده که نشان از همت متولیان در خصوص شناسایی راهکارها و ایده ها برای توسعه و ترویج هرچه بیشتر نماز در سطح دانشگاهیان است.


این مقام مسئول تصریح کرد: نماز نور چشم پیامبر (ص) بوده که هر قدر هم برای آن برنامه ریزی گردد باز هم نمی توان شان و شخصیت آن را در حد اکمل بجا آورد.


وی با اشاره به وضعیت برپایی نماز در مساجد دانشگاه ارومیه افزود: میزان استقبالی که از نماز جماعت در دانشگاه می شود باید هر چه بیشتر و پررنگ تر باشد.


کیومرزی گفت: در گذشته در راستای ترویج نماز در دانشگاه اقدامات خوبی انجام شده بود و در تک تک دانشکده ها با برگزاری جلسات و بهره مندی از حضور اساتید و علمای کارشناس شیوه های دعوت به نماز و کارگاههای پاسخ به سوالات برپا می شد که بسیار موثر بود .


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه با اشاره به تاثیر اساتید دانشگاهی در بین دانشجویان تصریح کرد: اساتید با حضور خود در مساجد دانشگاه و اقامه نماز در کنار دانشجویان ، می توانند انها را به حضور مداوم در نماز جماعت ترغیب کنند .

 

 

captcha