بقعه هاجره خاتون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی است
کد خبر: 3671477
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

بقعه هاجره خاتون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی است

گروه فرهنگی: معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان با اشاره به اینکه بقعه هاجره خاتون یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در کردستان است، گفت: بقعه هاجره خاتون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی است

محمدمهدی سلیمانی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: امام‌زاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) و فرزند امام موسی کاظم(ع) یکی از جاذبه‌های مذهبی شهر سنندج است که همواره میعادگاه دل عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) بوده است.
وی با اشاره به اینکه بقعه هاجره خاتون یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در کردستان است، افزود: بقعه هاجره خاتون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی است
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان بیان کرد: در بازسازی این امامزاده کار سردرب، سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی آن مورد توجه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 این بازسازی به 90 درصد پیشرفت فیزیکی برسد.
وی با اشاره به شکل نامناسب بقعه در حال حاضر بیان کرد: بنا داریم که با همکاری میراث فرهنگی استان کردستان و سایر دستگاه های ذی ربط بنایی در خور شأن امامزاده ساخته شود که در صورت بازسازی بقعه می تواند تبدیل به بهترین مکان غرب کشور برای جذب گردشگر تبدیل شود.
سلیمانی عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای بازسازی، محوطه‏‌سازی و سردرب این بقعه 700 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.
وی یادآور شد: تعامل سازنده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان و میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان موجب توسعه این بقعه خواهد شد.

captcha