دول عربی ابزار دست امپریالیسم هستند/ تصمیم ترامپ ؛ ادای دین آمریکا به رژیم‌صهیونیستی
کد خبر: 3671482
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
محمدجواد آرین‌منش:

دول عربی ابزار دست امپریالیسم هستند/ تصمیم ترامپ ؛ ادای دین آمریکا به رژیم‌صهیونیستی

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی گفت: یاوه‌گویی‌های ترامپ در خصوص اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی نوعی ادای دین به حامیان این رژیم غاصب است؛ چرا که معمولاً رؤسای جمهوری آمریکا از حمایت‌های مادی لابی‌های صهیونیستی بهره‌مند بودند و این ‌لابی‌‌ها در ساختار تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا نفوذ بسیاری دارند.

محمدجواد آرین‌منش، نماینده اسبق مجلس و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تصمیم اخیر ترامپ در انتقال سفارت این کشور به قدس و تأثیرات آن آینده تحولات سیاسی منطقه گفت: یاوه‌گویی‌های ترامپ در خصوص اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی نوعی ادای دین به حامیان این رژیم غاصب است؛ چرا که معمولاً رؤسای جمهوری آمریکا از حمایت‌های مادی لابی‌های صهیونیستی بهره‌مند بودند، این ‌لابی‌‌ها در ساختار تصمیم‌گیری سیاسی آمریکا نفوذ بسیاری دارند. بنابراین ایالات متحده آمریکا ناگزیر است که وفاداری خودش را به رژیم اشغال‌گر قدس نشان دهد. ترامپ به همین وسیله، می‌خواهد وام‌داری خودش را به رژیم‌صهیونیستی اعلام کند.
وی ادامه داد: این اقدام دولت ترامپ در واقع تلاشی برای خروج رژیم اشغالگر قدس از انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی است و علاوه بر آن سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های این رژیم است که در سال‌‌های گذشته در منطقه با آن روبرو بوده؛ چون این شکست‌ها تأثیر بسزایی در کاهش حوزه نفوذ آمریکا در خاورمیانه داشته و می‌توان از آن به عنوان فرافکنی نام برد.

تصمیم ترامپ در خصوص قدس شریف؛ ادای دین آمریکا به رژیم‌صهیونیستی بود/ دول عربی؛ ابزار دست امپریالیسم
کارشناس مسائل سیاسی افزود: اقدام ترامپ خشم ملل مسلمان منطقه را در پی داشته و اسباب انسجام هرچه بیشتر انقلابیون منطقه را فراهم ساخت.
آرین‌‌منش ضمن تأکید بر روحیه سلطه جویی آمریکا در جهان، گفت: یکی از خصوصیات و ویژگی‌های نظام‌های سلطه و امپریالیستی ایجاد اختلاف در کشورها، فروش تسلیحات و منفعت اقتصادی است. بنابراین آمریکا از یک سو به دنیال اهداف سیاسی و از سوی دیگر به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی به عنوان پایگاه آمریکا در منطقه است. آمریکا طی این سال‌ها در قالب شعارهایی با مضامین صلح‌طلبی، امنیت و ثبات منطقه را متشنج کرده است.
وی با اشاره بر افزایش مخالفت‌های جهانی علیه این اقدام ترامپ، تصریح کرد: حتی در داخل کابینه خود ترامپ هم با تصمیم اخیر وی مخالفت‌های شدیدی وجود داشته، به گونه‌ای که رکس تیلرسون هم مخالغت جدی خود را اعلام کرده، و پیوسته سایر متحدان اروپایی آمریکا از قبیل انگلیس، فرانسه و سازمان‌های بین‌المللی هیچکدام با ترامپ همصدا نشد‌ه‌‌اند و می‌توانیم اذعان کنیم که آمریکا در این خصوص به انزوای بین‌المللی کشیده شده است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی در پایان به نقش مهم دول اسلامی در حمایت از حقوق فلسطینیان در برابر تصمیم اخیر ترامپ گفت: رسالت‌ کشورهای اسلامی و سازمان‌های منطقه‌ای در خصوص قدس شریف این است که در حمایت از حقوق فلسطین پیشگام باشند اما متأسفانه چنین چیزی را از حاکمان کشورهای اسلامی و این سازمان‌ها تاکنون شاهد نبودیم. این وضعیت اسفبار نشأت گرفته از وابستگی حاکمیتی آن‌ها به آمریکا و رژیم صهیونیستی است که سبب شده تا این کشورها به ابزار دست امپریالیسم تبدیل شوند. اما باید به این نکته توجه کنند که به نفع مردم و منافع امنیت خودشان است که اقدام متقابل و به موقعی انجام دهند.

captcha