نیازمند جذب ۲۰ هزار نفر سپرده در صندوق امداد ولایت هستیم
کد خبر: 3671485
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

نیازمند جذب ۲۰ هزار نفر سپرده در صندوق امداد ولایت هستیم

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: باید تا پایان سال ۲۰ هزار نفر جذب سپرده داشته باشیم تا به برنامه ۱۴میلیارد تومان برسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز 20 آذرماه در دیدار مدیران صندوق ولایت کمیته امداد با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: صندوق امداد ولایت از سال ۹۵ مجوز تاسیس را اخذ کرده و تاکنون نیز خدمات شایسته‌ای را ارائه کرده است.
وی با اشاره به مزیت‌های تسهیلات صندوق ولایت نسبت به سایر وام‌های بانکی بیان کرد: در این صندوق تنها در یک مرحله کارمزد گرفته می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سایر وام های بانکی، جریمه یک روز دیرکرد پرداخت قسط گرفته می‌شود؛ این در حالی است که در صندوق امداد ولایت، حتی بعد از گذشت چند سال نیز جریمه دیرکرد پرداخت اخذ نمی‌شود.
سلم‌آبادی افزود: حساب ۳۰ هزار نفر از خانوده‌های مددجو به این صندوق منتقل شده و 4500 نفر نیز از مشتریان عادی افتتاح حساب داشته‌اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد اعتبار اشتغال ما توسط ۱۱ شعب و ۱۲۰ شعبه انجام می‌شود و ۳۰ درصد توسط یک صندوق در مرکز استان و عاملینی که وظیفه آن‌ها چیز دیگری است، پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به بند دال تبصره ۱۶ مصوبه مجلس، افزود: بر اساس این تبصره در حوزه اشتغال بانک ها باید ۸۱ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته باشند که ۳۵ میلیارد تومان نیز سهم کمیته امداد استان است.
سلم‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر هزار نفر در صف انتظار دریافت وام بوده که سپرده‌های موجود نیز پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه علی رغم تمامی مشکلات در سال ۹۵ توانستیم صف انتظار دریافت وام را به صفر برسانیم، افزود: موافقت نامه بودجه اشتغال برای سال گذشته پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان بوده که پنج میلیارد و ۴۰۰ تومان پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: قریب به ۹۱ درصد از برنامه سال گذشته را در صندوق امداد ولایت انجام داده‌ایم.
سلم‌آبادی بیان کرد: همچنین میزان موافقت نامه بودجه در وام‌های ضروری هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به برنامه بودجه سال جاری صندوق امداد ولایت بیان کرد: در برنامه سال جاری، موافقت نامه وام های ضروری برای سه هزار و ۴۳۱ نفر با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون به 3600 نفر با میزان اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
سلم‌آبادی با بیان اینکه برنامه سال جاری در حوزه اشتغال، ۸۷۵ نفر بوده است، اظهار کرد: تاکنون در حوزه اشتغال میزان شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۹۶ نفر پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در توافق نامه سال جاری باید ۱۴ میلیارد تومان جذب سپرده ‌ذاری داشته باشیم، یادآور شد: تاکنون پنج میلیارد تومان جذب سپرده داشته‌ایم.

 

captcha