حضور کمرنگ دانشجویان در نماز های جماعت آسیب شناسی شود
کد خبر: 3671491
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

حضور کمرنگ دانشجویان در نماز های جماعت آسیب شناسی شود

گروه فرهنگی : رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: باید حضور کمرنگ دانشجویان در ساعات اقامه نماز ریشه یابی و آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به اهمیت نماز در دانشگاه در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه ارومیه که با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ، معاونان هر دو نهاد، اساتید صاحبنظر در این حوزه ، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و دیگر اعضای این ستاد در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد گفت: باید مطالعاتی علمی و کارشناسی توسط اساتید مجرب و علمای متخصص در این حوزه انجام شود و از وضعیت موجود دانشگاه در خصوص مبانی اعتقادی و نماز آسیب شناسی کاملی انجام شود .


وی ادامه داد: گام اول در حل مشکل کمرنگ شدن حضور دانشجویان در اقامه نماز در دانشگاه، افکارسنجی و مطالعه شرایط موجود هم به صورت کوتاه مدت و هم دراز مدت شده و جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا طرح مطالعاتی مسئله فوق را انجام دهدتا با معین شدن علل این امر درراستای رفع موانع اقدام شود .


دکتر عاقلی تصریح کرد: امروزه مشکلی در کیفیت و فضای نمازخانه های دانشگاهی نداریم و بهترین مساجد در دانشگاههای کشور بنا شده اما رواج برخی نگاههای سطحی و وارداتی سبب کم عمق شدن توجه به مباحث دینی در جامعه اسلامی شده است .


رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی ، استفاده از ظرفیت مرکز تخصصی نماز کشور و علمای برجسته زمینه ای می شود تا با بررسی شیوه های دعوت به نماز و برگزاری کارگاههای آموزشی در شیوه برخورد با مخاطب برای جبران خلاء موجود در مبانی اعتقادی دانشجویان و مستحکم تر کردن ستون اعتقادات آنها تصمیم گیری شود و ازاین طریق با پاسخدهی به سوالات ذهنی دانشجویان ، اصول دینی کمرنگ شده را به سمت تعمیق و توسعه مبانی اعتقادی سوق دهیم .


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی؛ در ادامه اعضای جلسه به بحث و بررسی در خصوص مشکلات و خلاء ها و راهکارهای گسترش فرهنگ نماز پرداختند.

 

captcha