هوشمند سازی بیش از 6 هزار کلاس در آذربایجان غربی
کد خبر: 3671511
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

هوشمند سازی بیش از 6 هزار کلاس در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش استان از آغاز بکار دولت تدبیر و امید تا کنون با تجهیز کلاسهای استان به فن اوریهای نوین آموزشی به تعداد 6 هزار و 99 کلاس درس نسبت به هوشمند سازی مدارس اقدام کند.

محمد شیرعلیزاده رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی افزود: از کل چهار هزارو 800 مدرسه استان تا کنون 2 هزار و 415 مدرسه هوشمند سازی شده و حتی کلاسهای هوشمند سازی شده در برخی ازمدارس در 2 نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرند.


وی با اشاره به به اینکه با درنظر گرفتن مدارس دو نوبته تعداد مدارس هوشمند افزایش می باید گفت: با این معیار سنجش هم اکنون 2 هزارو 938 مدرسه استان با هفت هزار و 761 کلاس درس به تجهیزات لازم برای هوشمند سازی مجهز شده اند.


شیرعلیزاده ادامه داد: سال گذشته تعداد کلاسهای هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و 564 کلاس بوده است.


وی اظهار کرد: هزینه هوشمند سازی هر کلاس درس 40 تا 50 میلیون ریال است و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری می باشد.


شیرعلیزاده در ادامه تصریح کرد: هم اکنون در زمینه هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات نوین و فن آوری های روز در بخش آموزش نگاه رقابتی در میان مدارس شکل گرفته در حالیکه باید نگاه مثبت و مبتکی بر یادگیری در مدارس در این زمینه حاکم باشد.


وی بیان کرد: ناحیه یک ارومیه در زمینه هوشمند سازی کلاسهای درس موفقیت بسیاری کسب کرده و توانسته از 2 هزار و 442 کلاس خود یکهزار و 179 کلاس را هوشمند کند.


این مقام مسئول یادآور شد: در زمینه آموزش همکاران نیز در راستای بهره گیری از ابزار هوشمند سازی 25 هزار و 116 نفر در دوره ها حضور یافته و یا در حال طی دوره هستند.


شیرعلیزاده با اشاره به تقسیم بندی مدارس در موضوع هوشمند سازی اظهار کرد: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم می شوند.


وی گفت: اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارند و مدرسه تمام هوشمند پیشرفته در استان وجود ندارد.


شیر علیزاده افزود: هم اکنون به علت گستردگی موضوع نیارمند توجه بیشتر به این موضوع هوشمند سازی هستیم.


رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: تامین زیرساختهای مورد نیاز در این زمینه از جمله راه اندازی شبکه به ویژه در بخش روستاها از ملزومات این امر است.

 

captcha