همایش اسطوره در زابل برگزار می‌شود
کد خبر: 3671522
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

همایش اسطوره در زابل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: همایش «اسطوره» 17 و 18 اسفندماه امسال با همکاری دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زابل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، همایش «اسطوره» 17 و 18 اسفندماه امسال با همکاری دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زابل برگزار می‌شود.
مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: اسطوره‌ها پلی میان گذشته شکوهمند و آینده آرمانی هستند و گروه‌های مردم را به این ایده که ملت واحد هستند و از آینده مشترکی برخودارند، به اتفاق می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه اسطوره‌ها نقش تعیین کننده‌ای در فرایند ملت سازی دارند، افزود: اسطوره‌ها فرهنگ، تاریخ و شناسنامه یک ملت هستند که در یک دوره طولانی از حیات اندیشه بشریت شکل گرفته‌اند.
دبیر اجرایی همایش اسطوره با بیان اینکه منطقه سیستان سرشار از شخصیت‌های اسطوره‌ای است، ادامه داد: عنوان دیگر اسطوره، اسوه است که در مطالعه سیر تاریخی در دوران‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوران دفاع مقدس اسطوره‌ها و اسوه‌هایی زیسته‌اند که مطالعه و معرفی آن‌ها در تقویت انسجام ملی و تثبیت هویت ملی بسیار حائز اهمیت است.

captcha