اولین مرکز اسکان موقت کارتن‌خواب‌ها در زاهدان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3671532
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

اولین مرکز اسکان موقت کارتن‌خواب‌ها در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری زاهدان از راه‌اندازی اولین مرکز اسکان موقت کارتن خواب‌ها در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از فرمانداری زاهدان، عبدالرحمن شهنوازی، سرپرست فرمانداری زاهدان در نشستی که امروز، با هدف سامان‌دهی کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها برگزار شد، از راه‌اندازی اولین مرکز اسکان موقت کارتن خواب‌ها در این کلان‌شهر خبر داد.
وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، یخبندان‌های شبانه و کاهش محسوس دما در زاهدان و لزوم سامان‌دهی کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهر، با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی به زودی اولین مرکز اسکان موقت کارتن خواب‌ها با اولویت منطقه آزادی شمالی و خیابان مجدیه راه اندازی می‌شود.
شهنوازی افزود: در این مرکز معتادان و کارتن خواب‌ها و افراد بی خانمان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند تردد کنند و با همکاری شهرداری، بهزیستی، هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج و دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها از این افراد با غذای گرم پذیرایی می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به این که بسیاری از این افراد، معتاد یا دارای بیماری‌های عفونی هستند برای معاینه و درمان آن‌ها پزشکانی در این مرکز مستقر می‌شوند و با هماهنگی و برنامه ریزی معتادانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند در صورت تمایل برای ترک اعتیاد به مراکز مراقبتی معرفی می‌شوند.
فرماندار زاهدان ادامه داد: افراد پس از درمان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ایجاد کسب وکار و بازگشت به آغوش جامعه توانمندسازی خواهند شد.

captcha