همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» در دانشگاه تفرش برگزار شد
کد خبر: 3671535
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» در دانشگاه تفرش برگزار شد

گروه فرهنگی: همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش و با سخنرانی دو بانوی مسلمان شده از کشور پاکستان به مناسبت هفته حجاب و عفاف در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» شامگاه یکشنبه 19 آذرماه به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش و با حضور سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون دانشجویی و فرهنگی و دانشجویان و به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.
رقیه سمائری، بانوی مسلمان شده از کشور پاکستان در این همایش گفت: حجاب دیوار محکم برای عزتمندی زنان مسلمان و حریم امن برای محافظت از زن در برابر نگاه‌های آلوده مردان است.

همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» در دانشگاه تفرش برگزار شد
وی با بیان این که غرب بی‌حجابی را نماد آزادی زن می‌داند افزود: اصل آزادی با حجاب است و بیان این جملات از سوی غربیان ابزاری برای گمراه کردن زن مسلمان و دور شدن آنها از دین است تا دشمن زودتر به اهداف خود مبنی از بین بردن ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب دست یابد.
سمائری ادامه داد: اسلام به زنان عزت بخشید و حجاب نشانه عقب ماندگی زنان نیست بلکه نشانه عزت، آزادی و قدرتمندی زن مسلمان است.
رخساره دانش، دیگر بانوی مسلمان شده از کشور پاکستان نیز در این همایش گفت: چادر نماد عزت، شرف و سربلندی زن مسلمان است.
وی افزود: دشمن در صدد است که با تبلیغ و توطئه، چادر را نشانه عقب ماندگی زن مسلمان اعلام کند اما از ظلمی که در حق زنان غربی از سوی جوامع غربی اعمال شده و نگاه ابزاری به زن اظهار بی‌خبری می‌کند.

همایش «زن در غرب و جامعه اسلامی» در دانشگاه تفرش برگزار شد
دانش تصریح کرد: حجاب نه تنها موجب سلب آزادی زن نمی‌شود بلکه به مانند سلاحی او را در برابر آسیب‌های مختلف حفاظت نموده و به زن آرامش معنوی می‌بخشد.

captcha