رشد معنوی جامعه در گرو ترویج فرهنگ نماز
کد خبر: 3671546
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

رشد معنوی جامعه در گرو ترویج فرهنگ نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار البرز رشد معنوی جامعه را درگرو ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: متاسفانه در کشور در حوزه نماز کاستی‌هایی را شاهد هستیم که باید برای رفع آن‌ها تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محمدعلی نجفی، استاندار البرز، 20آذر در دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نماز و فضای مجازی در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: نماز به معنای پاک شدن از همه بدی‌ها، صداقت داشتن و صفات خوب است.
وی به‌ضرورت ترویج و فراگیری فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: اقدامات در راستای ترویج و فراگیری نماز وظیفه‌ای است که به گردن همه ارگان‌ها است و باید در این بخش کوشاتر عمل کنیم.
استاندار البرز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کاهش کاستی‌ها در حوزه نماز، گفت: متاسفانه در کشور در حوزه نماز کاستی‌هایی را شاهد هستیم که باید برای رفع آن‌ها تلاش شود.
نجفی بابیان اینکه احداث نمازخانه مناسب در ادارات باید در دستور کار ارگان‌های مختلف باشد، گفت: متاسفانه در بخش‌های خصوصی و دولتی در این رابطه کوتاهی می‌شود که امید داریم در راستای بهبود آن اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه نماز به معنای به وجود آوردن آثار معنوی در جامعه است، افزود: باید در راستای نهادینه کردن آثار معنوی نماز در نسل جدید بکوشیم.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه نسل جوان آثار نماز را صداقت، درستی، آزادگی و غیره می‌بیند، گفت: اگر فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود، علاوه بر پیشرفت قطعاً شاهد نشر فرهنگ نماز خواهیم شد.

captcha