نشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شد
کد خبر: 3671569
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

نشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست‌هم‌اندیشی جهاد دانشگاهی با مدیر دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز 20 آذرماه در جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران نشست‌هم‌اندیشی جهاد دانشگاهی با مدیر دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای ارتقای همکاری و تعامل بیشتر امروز 20 آذرماه در جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد.
در این نشست که به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد، سعید قربانی مدیر دارالقرآن مازندران گفت: خبرگزاری ایکنا اولین خبرگزاری قرآنی است که محل رجوع قرآنیان بوده و از اینکه در سال گذشته شعبه این خبرگزاری در مازندران به سبب مسائل مالی نیمه فعال بود جای تاسف دارد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مازندران تا کنون در اجرای طرح‌های مهم قرآنی با دارالقرآن مازندران همکاری داشته است، افزود: حدود 30 عنوان در فعالیت تخصصی دارالقرآن وجود دارد که از جمله می‌توان به تربیت معلم قرآن، تربیت معلم ترتیل، تربیت معلم پیش‌دبستانی، تربیت داور و... اشاره کرد.
قربانی با بیان اینکه 3 هزار معلم قرآن در موسسالت در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: بسیاری از این معلمین قرآنی از نظر علمی در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اما متاسفانه از داشتن مدرک رسمی و دانشگاهی بی‌بهره هستند.
وی افزود: دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی است که این فعالین قرآنی در رشته‌های تخصصی قرآنی دروس آموزشی خود را گذرانده و از گواهینامه علمی معتبر نیز برخوردار شوند.
مدیر دارالقران مازندران گفت: استان مازندران دارای 8 هزار موسسه و خانه قرآن است و از نظر تعداد در کشور رتبه اول را داشته و فعالیت‌های دارالقرآن مازندران نیز در چند سال اخیر رتبه برتر را در کشور دارد.

نشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شد
در ادامه واحد عبدالهیان سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران گفت: خبرگزاری ایکنا مازندران را 10 سال پیش که مسئولیت این نهاد را در استان بر عهده داشتم راه‌اندازی کردم و تا کنون این خبرگزاری فراز و فرودهایی را تجربه کرده است و امیدواریم در ادامه فعالیت‌های خود بتواند در نشر فرهنگ قرآنی رسالت خود را هر چه موثرتر ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی اقدام مشترکی با دارالقران مازندران داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف جهاد دانشگاهی از قشر دانشجو است این نهاد می‌تواند در اجرای برنامه‌های قرآنی دارالقرآن در دانشگاه‌ها همکاری موثری داشته باشد.
عبدالهیان با بیان اینکه همکاری جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی با دارالقرآن می‌تواند در سه محور باشد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت یکی از محورهای آموزشی است که می‌تواند بر اساس سرفصل‌های تعریف شده و یا تفاهمی اجرا شود.
وی با بیان اینکه دوره‌های آکادمی، محور دیگر فعالیت‌های آموزشی است که در قالب دوره‌های پودمانی(30 تا 150 ساعته) یا رسمی(کاردانی، کارشناسی) برگزار می‌شود، افزود: چنانچه دارالقران متقاضی برگزاری دوره آموزشی در رشته‌های خاص قرآنی باشد جهاد دانشگاهی با بررسی موضوع مجوز برگزار آن رشته را از مرکز اخذ و نسبت به برگزاری آن دوره اقدام خواهد کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در دوره‌های پودمانی فراگیر می‌تواند با گذراندن دوره‌هایی در قالب 30 تا 150 ساعته، در رشته تخصصی معین علاوه بر دریافت گواهینامه دوره‌ها، چنانچه مجموع دوره‌های گذرانده او در سطح سرفصل کاردانی و کارشناسی ارزیابی شود می‌تواند مدرک کاردانی و کارشناسی نیز دریافت کند.

نشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شد
در ادامه محمدرضا شافعیان رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: کم توجهی به اعطای مدرک دانشگاهی به فعالین موسسات قرآنی جزو محجوریت قرآن است و دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی ظرفیت مناسبی برای تحصیل دانشجویان و اخذ مدرک آکادمی است.
وی با بیان اینکه مدیریت امور فرهنگی، تربیت مربی تجوید قرآن و... از جمله رشته‌های قرآنی این دانشگاه است، افزود: در این دانشگاه رشته مدیحه‌سرایی نیز به عنوان یک رشته دانشگاهی آمادگی پذیرش دانشجو را دارد.
شافعیان با بیان اینکه دارالقرآن مازندران یک بازخوانی درباره مدارک فعالین قرآنی خود داشته باشد، اظهار کرد: این دانشگاه عناوین و سرفصل‌های فرهنگی وقرآنی دارد که در صورت تمایل دارالقرآن به برگزاری این دوره‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استاندار مازندران مدیر جهادی است که در حوزه فرهنگی و قرآنی دغدغه‌مند است، افزود: با توجه به وجود برخی اسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی دو رشته پیشنهادی دارالقران مازندران با عنوان‌های «مشاوره اجتماعی با رویکرد تربیت قرآنی و معارف اهل بیت» و «تربیت مربی سبک زندگی قرآنی» در دانشگاه علمی و کاربردی در اولویت قرار خواهد داشت.
در این نشست سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به همکاری‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی با اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: در سال گذشته این معاونت در اجرای طرح‌های پژوهشی و آموزشی با دارالقرآن همکاری داشته است.
وی افزود: خبرگزاری ایکنا، انتشارات، افکار سنجی و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه آی.تی از جمله محورها و ظرفیت‌های همکاری حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی با دارلقرآن مازندران است.

نشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شدنشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شدنشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شدنشست جهاد دانشگاهی مازندران با دارالقرآن استان برگزار شد

captcha