رونمایی از «53 مسجد از 25 کشور» در باكو+ عکس
کد خبر: 3671574
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

رونمایی از «53 مسجد از 25 کشور» در باكو+ عکس

گروه بین‌الملل: کتابی شامل تصاویر 53 مسجد از 25 کشور با عنوان «مساجد: عظمت اسلام» طی مراسمی در باكو، پایتخت جمهوری آذربایجان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «53 مسجد از 25 کشور» در باكوبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مراسم رونمایی از کتاب «مساجد: عظمت اسلام (Mosques: Splendors of İslam) با حضور ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران، جمعی از دیپلمات‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در مرکز حیدر علی اف شهر باکو، برگزار شد.


لیلی اولوخان، مؤلف کتاب «مساجد: عظمت اسلام» در سخنانی در این مراسم، گفت: 267 مسجد جهان را از نزدیک مشاهده کردیم و از 25 کشور، 53 مسجد انتخاب شد و از جمهوری آذربایجان نیز، معماری 3 مسجد در این کتاب معرفی شده است.

معرفی کتاب در اروپا


خانم یکاترینا کارلینا، دبیر بین‌المللی کتاب همچنین، اظهار كرد: با انتشار این اثر درصدد آن هستیم تا زیبایی مساجد را به جامعه جهانی معرفی كنیم. این کتاب به زبان‌های روسی و فرانسوی چاپ و مراسم معرفی کتاب در آمریکا، انگلیس و روسیه نیز برگزار خواهد شد.


عدالت ولی‌اف، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت انتشار این کتاب افزود: همه ادیان الهی صلح، امنیت، تفاهم، برادری و مرحمت را تبلیغ می‌کنند.


بنا بر اعلام این خبر، این اثر شامل تصاویر 53 مسجد از 25 کشور است که توسط خانم لیلی اولوخان به زبان انگلیسی تهیه و به شکل نفیسی چاپ شده است/.

 رونمایی از کتاب «53 مسجد از 25 کشور» در باكو

رونمایی از کتاب «53 مسجد از 25 کشور» در باكو

captcha