نماز؛ معراج انسان بسوی ملکوت است
کد خبر: 3671594
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
حجت‌الاسلام لطفی:

نماز؛ معراج انسان بسوی ملکوت است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام نماز را از مهم‌ترین دستورهای الهی و معراج انسان بسوی ملکوت دانست و گفت: نماز بهترین وسیله برای برخورد با چالش‌های اخلاقی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در اجلاس استانی نماز با تاکید بر اینکه نماز لذت بخش‌ترین مناجات است، اظهار کرد: جایگاه نماز در معارف دین مبین اسلام برجسته و بسیار ارزشمند است چرا که از مهم‌ترین دستورهای الهی و معراج انسان بسوی ملکوت است .
وی با بیان انکه لذت اولیا خدا در اقامه نماز و ادای این فریضه الهی بوده است، افزود: کسانی که به مقام عالی انسانی و الهی رسیده‌اند، به نماز و اقامه آن در اول وقت اهمیت داده و با این فریضه مانوس شده‌اند .
لطفی با اشاره به ضرورت توجه به اسرار نماز و اینکه نماز بهترین وسیله برای برخورد با چالش‌های اخلاقی است، اضافه کرد: روی آوری به آن، انسان را از مسیر انحراف باز می‌دارد .
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: خوشبختانه همه دولت‌ها به مساله نماز اهتمام داشته و امید است خروجی این نشست‌ها اقامه هرچه گسترده‌تر نماز جماعت و جمعه در سراسر این استان باشد
captcha