رونق برنامه‌های فرهنگی مساجد با حضور مبلغین دینی
کد خبر: 3671622
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
حجت‌الاسلام فتاحی عنوان کرد:

رونق برنامه‌های فرهنگی مساجد با حضور مبلغین دینی

گروه فرهنگی: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: حضور مبلغ دینی و مذهبی یا امامان جماعت در سطح مساجد موجب رونق بیش‌ازپیش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در سطح این سازمان در راستای گرامیداشت مقام شامخ شهدای روحانی و عالمان دینی برگزار شده است .
وی افزود: این آمادگی در سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله مروارید وجود دارد که در بحث آثار و فعالیت‌های بزرگان استان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شود .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تشکل‌های مختلفی در سطح مساجد فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوب عمل کرده‌اند و فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد، مبلغین دینی، پایگاه‌های مقاومت و دیگر نهادهای فعال در مساجد در طول سال فعالیت دارند و حضور این عزیزان باعث رونق دادان فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در سطح مساجد شده است .
فتاحی با تأکید بر اینکه نیاز است که مساعدت همه مسئولان در بحث فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد مساعدت وجود داشته باشد، گفت: در کل کشور 73 هزار مسجد وجود دارد یعنی به‌ طور نسبی به ازای هر 1200 نفر یک مسجد در کشور وجود دارد، در استان ایلام که 600 مسجد و 70 حسینیه و تکیه وجود دارد که نسبت به نرم کشوری برابری می‌کند که به ازای هر 1000 نفر یک مسجد در استان وجود دارد .
وی یادآور شد: در استان ایلام مناطقی وجود دارد که شاید تا کیلومترها مسجد وجود نداشته باشد و نیاز است و باید در این زمینه و ساخت مساجد در محلات مختلف به ‌ویژه مرکز استان، گام‌های مثبتی برداشته و بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در استان در سطح مساجد برگزار می‌شود، در خصوص ائمه جماعت در سطح مساجد استان، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه پای‌کار هستند، نکته اینجاست که تا مبلغ دینی در سطح مسجد وجود نداشته باشد دیگر فعالیت‌ها راه به‌جایی نخواهد برد .
فتاحی با اشاره به اینکه مبلغ دینی در واقع چراغ مسجد است، گفت: بدون مبلغ دینی چراغ مسجد در واقع خاموش است، در استان ایلام 15 درصد در مساجد روستایی دارای مبلغ دینی و امام جماعت هستند و این میزان در شهرهای استان حدود 30 درصد است، سایر مساجد خالی از وجود امام جماعت است که باید در این زمینه کار شود .
وی اظهار کرد: در حال حاضر 63 نفر مبلغ دینی در قالب 20 نفر مبلغ طرح هجرت و 43 نفر روحانی مستقر در سطح روستاهای استان فعالیت دارند که باوجوداین عزیزان نیز فعالیت‌های بسیار خوبی هم انجام می‌شود و باید به سمتی حرکت کرد که مساجد بیشتری در استان تحت پوشش تبلیغی قرار گیرد.
captcha