ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) از اهداف تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3671631
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) از اهداف تبلیغات اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و یکی از نهادهایی است که به دستور امام خمینی (ره) برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بنیان گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز در جمع مسئولین شهرستان میانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و یکی از نهادهایی است که به دستور امام خمینی (ره) برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بنیان گذاشته شد.

وی، ادامه داد: تبلیغات اسلامی یکی از مجموعه‌هایی است که به صورت مستقیم زیرنظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند. این سازمان در حوزه دین، تبلیغ و مباحث مختلف در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت با زیرمجموعه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنبن درباره فعالیت‌های گسترده زیرمجموعه‌های این سازمان ابراز کرد: تبلیغات اسلامی در حوزه نشر و چاپ کتب دینی فعالیت نموده و همچنین بر چاپ قرآن کریم در تمامی انتشارات نیز نظارت دقیقی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی، سایت تبیان که بخش استانی آن روزانه بیش از ۲۰هزار نفر بازدید کننده دارد.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دانشگاه سوره و مدارس صدرا نیز که مدارس معارف اسلامی هستند جزو زیرمجموعه‌های تبلیغات اسلامی هستند، گفت: گستردگی کار نیازمند تحول و پویایی حرکت است.

وی بیان کرد: در عصر امروزی، مرزهایمان پشت بام خانه‌هایمان است که دشمن در آن‌ها کمین کرده تا اعتقادها، باورها و ایمان‌هایمان را از دست‌مان بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اما ما به یاد داریم که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس چگونه در برابر دشمن ایستادند و تا آخرین قطره خونشان از ارزش‌هایمان دفاع کردند. ما نیز در عصر امروزی باید کاری کنیم که شرمنده خون شهدا نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رسالت مجموعه‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم است. ۵ آسیب اجتماعی اولویت‌دار که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان در نقاط حساس رصد شده، باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: در این نقاط آسیب پذیر چه روستایی و چه شهری، به وضوح دیده‌ایم که هرکجا روحانی فاضلی سکونت دارد، در آن طلاق و اعتیاد و دیگر آسیب ها کمتر شده است.

captcha