استمرار فعالیت پایگاه نظامی جریان صدر در سامرا
کد خبر: 3671632
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
مقتدی صدر اعلام کرد:

استمرار فعالیت پایگاه نظامی جریان صدر در سامرا

گروه بین‌الملل: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد: پایگاه نظامی «گردان‌های صلح» وابسته به این جریان در سامرا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

استمرار فعالیت پایگاه نظامی جریان صدر در سامرا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق امروز(20 آذرماه) در نطقی تلویزیونی به مناسبت پیروزی بر داعش، ضمن درخواست از شاخه نظامی این جریان برای تحویل سلاح خود به دولت اعلام کرد: پایگاه نظامی «گردان‌های صلح» در سامرا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
وی گفت: قبل از این که گردان‌های صلح را به سازمانی خدماتی، انسانی و مدنی تبدیل کنیم، از دولت انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا و فراهم‌آوردن فرصت‌های شغالی برای عناصر این گردان‌ها داشته باشد.
 
رهبر جریان صدر ضمن تأکید بر ادغام شدن عناصر «سرایا السلام» (شاخه نظامی جریان صدر) با ارتش و نیروهای امنیتی عراق گفت: اکنون که عراق به صورت کامل از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شده است، فعالیت گروه‌های مسلح وابسته به جریان صدر نیز باید تعلیق شود و فعالیت‌های خدماتی آن به مردم ادامه یابد.

وی در ادامه از مقامات عراق خواست، درباره سقوط موصل و کشتار اسپایکر تحقیق کنند و از دولت حدیر العبادی نیز خواست که مفسدان اقتصادی را محاکمه کند.

گردان‌های صلح وابسته جریان صدر به‌عنوان یک نیروی دفاعی و با هدف حمایت از مساجد و مراقد شیعه و سنی تشکیل شد و در مبارزه علیه تشکیلات تروریستی داعش در برخی مناطق عراق همچون سامرا، آمرلی، دیاله، جرف صخر حضور داشت/.
captcha