کاهش سوانح جاده‌ای؛ از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3671645
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مهدیان‌نسب مطرح کرد:

کاهش سوانح جاده‌ای؛ از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی لرستان اظهارکرد: با توجه به این‌که کاهش سوانح جاده‌ای یکی‌از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان لرستان در مراسم آغاز به‌کار طرح زمستانی جاده‌های لرستان که امروز، 20 آذر برگزار شد، با قدردانی از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه شناسایی و آشکارسازی نقاط پرتصادف، اظهارکرد: استان لرستان از شریان‌های مرکز به جنوب و غرب و به عنوان معبر و مقصد مهمی از جهات مختلف به‌ویژه گردشگری و مسیر عبور زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می‌گردد که خوشبختانه امسال در بحث امنیت سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات در این ایام از استان‌های برتر بودیم.
وی با بیان این‌که این موفقیت حاصل تعامل و انسجام درونی دستگاه‌های مختلف استان با پشتوانه خردجمعی است، گفت: امسال ۸۶ اکیپ پلیس راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس راه فعالیت دارند و بیش‌از ۳۰ پاسگاه انتظامی، یگان‌های امدادی و ویژه پلیس درصورت نیاز در شریان‌های حیاتی این نیروها را پشتیبانی می‌کنند.
مهدیان‌نسب ادامه داد: با توجه به این‌که کاهش سوانح جاده‌ای یکی‌از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.
فرمانده انتظامی لرستان اضافه کرد: در بحث ایمنی جاده‌ها راهداری و حمل و نقل جاده ای خوب کار کرده، اما نیروی انسانی در تحقق این هدف‌گذاری نقش مهم‌تری داشته و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان اتفاقات خوبی را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود.
وی از کاهش ۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: هدف‌گذاری پلیس در این زمینه دستیابی به کاهش ۱۰درصدی است.
مهدیان‌نسب افزود: در هشت ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی رخ داده که معمولاً به‌دلیل اولویت جاده‌های اصلی از استاندارد کمتر برخوردار و به دور از نظارت روزانه پلیس است و دلیل عمده آن نیز عدم دقت رانندگان و کم‌توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به فراوانی تخلفات در ۸ ماهه امسال گفت: سرعت غیرمجاز با  ۲۸درصد علت عمده تصادفات در هشت ماهه امسال بوده است همچنین در این مدت ۴هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه متخلف و مزاحم در جاده‌های برون شهری و ۲هزار و ۷۰ موتورسیکلت در سطح استان توقیف و اعمال قانون شده است.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این مراسم، گفت: در طرح زمستانی امسال استان لرستان، ۳۵۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۴۰ اکیپ کامل راهداری، ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۹ راهدارخانه و گردنه‌های برف‌گیر استان مستقر و در کنار سایر دستگاه‌ها آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.
وی با بیان این‌که طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، به تعداد نقاط پرتصادف استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پرتصادف در لرستان شناسایی شده و براساس ضوابط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۴۲ نقطه در اولویت قرار گرفته و آشکارسازی شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات لازم در اسرع وقت موفق به اصلاح این نقاط شویم.

captcha