آیین نکوداشت آیت الله سید هاشم حمیدی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3671652
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

آیین نکوداشت آیت الله سید هاشم حمیدی در قم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: عضو هیأت رییسه و نماینده طلاب همدان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراسم تجلیل از آیت الله هاشم حمیدی در بهمن ماه در استان قم برگزار می‌شود عنوان کرد: ایشان در حال حاضر مدرس سطح عالی اخلاق و خارج از فقه در حوزه علمیه قم هستند و یک دوره به عنوان امام جمعه موقت شهر همدان و دو دوره در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم همدان و فامنین حضور داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رئیسه و نماینده طلاب همدان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: از دیرباز حضور فضلا و علمای همدانی در نجف اشرف، قم، مشهد و تهران زبانزد خاص و عام بوده است.
وی افزود: حوزه‌های علمیه کهن نیز همواره از حضور فضلای نخبه به عنوان افراد خوش سابقه و آشنا به اصول فقه به خود بالیده است، آیت‌الله ملاحسینقلی همدانی، آیت‌الله بهاری، آیت‌الله محمدرضا انصاری، آیت‌الله آقا نجفی، آیت‌الله فاضلیان، آیت‌الله میرزا عبدالرزاق، آیت‌الله تألهی نمونه‌ای از علمای نامی استان همدان است.
حجت‌الاسلام رضوی مهر اضافه کرد: آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله هاشم حمیدی، آیت‌الله عراقچی، آیت‌الله موسوی و آیت‌الله ثابتی برخی از علمای نخبه و مجرب استان همدان در شهر مقدس قم هستند، آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله متقی همدانی، آیت‌الله محمد و اکبر نهاوندی نیز برخی از روحانیون بزرگ همدانی در مشهد مقدس هستند.
عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: آیت‌الله عسگری، آیت‌الله هزاوه‌ای و آیت‌الله انواری نیز از بزرگان و فضلای همدان در تهران بوده و هستند، در حوزه های علمیه قم، مشهد و همدان بزرگانی هستند که نباید به دست فراموشی سپرده شوند.
وی گفت: یاد و خاطره این علما و فضلا چراغ راه اخلاق و کسب فضایل والای انسانی برای طلاب خواهد بود لذا ذخایر امروز باید ذخایر ارزشمند گذشته خود را بشناسند که این مهم نیز با برگزاری جشنواره، یادواره و مراسم‌های نکوداشت این عزیزان تحقق نخواهد یافت.
حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه آیت الله هاشم حمیدی در حال حاضر مدرس سطح عالی اخلاق و خارج از فقه در حوزه علمیه قم هستند عنوان کرد: ایشان یک دوره به عنوان امام جمعه موقت شهر همدان و دو دوره در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم همدان و فامنین حضور داشته‌اند و تقوا و علم این عالم والا مقام زبانزد خاص و عام است.
وی یادآور شد: مراسمی جهت تقدیر و تجلیل از جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله حمیدی برگزار خواهد شد که پیش بینی می‌شود بهمن ماه سال جاری این مهم اجرایی شود یکی دیگر از اقدامات مهم که لازم به ذکر است، راه اندازی هیأت شهدای روحانی ویژه طلاب همدانی است.
حجت‌الاسلام رضوی ابراز کرد: استان همدان بیش از 100 روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که همواره باید یاد و خاطره آنها زنده و ماندگار بماند که ثبت و مکتوب وصیت نامه شهدا به صورت غنایی و محتوایی به عنوان میراث ماندگار این عزیزان از اقدامات مهم در این راستا است.
عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اظهار کرد: هیأت شهدای روحانی ویژه طلاب همدانی 15 دی ماه راه اندازی خواهد شد که جمع آوری و ثبت وصایا شهدای روحانی همدان جهت حرکت در چهار چوب و مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی، سرکشی از خانواده طلاب و شهدا و برگزاری زیارت کمیل و زیارت ندبه برخی از فعالیت‌های این هیئت است.
وی با بیان اینکه هیأت شهدای روحانی همدان متشکل از اساتید و بزرگان استان، شخصیت‌های علمی استانی و کشوری است گفت: راه اندازی کانال زندگی نامه شهدای روحانی همدان، مصاحبه با منصوبین و دوستان نزدیک شهدا و اطلاع رسانی مکتوبات به جای مانده از شهدا به عموم مردم از اهم برنامه‌های این هیئت است.

captcha