کار در اسلام عبادت است
کد خبر: 3671673
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

کار در اسلام عبادت است

گروه اجتماعی: یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه کار در اسلام عبادت است، گفت: اگر فرد به این مهم اعتقاد قلبی داشته باشد، دیگر در حین کار، آن را با امور مذمومی مانند ربا، رشوه و... آلوده به رزق حرام نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سید ایمان مصلحی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: انسان نباید تنها به کار به‌عنوان یک روش کسب درآمد نظر کند، بلکه کار یک نوع عبادت می‌باشد و به این مهم باید ایمان داشته باشد که رساننده روزی، خداوند است.
وی افزود: بعضا می‌بینیم که ممکن است دو نفر کاری مشابه داشته باشند، ولی موقعیت یکی بهتر از دیگری است، برهمین اساس هرکس باید در حد توان خود دنبال کار باشد و روزی رسان را هم خدا بداند.
مصلحی با بیان اینکه کار در اسلام عبادت است، ادامه داد: اگر فرد به این مهم اعتقاد قلبی داشته باشد، دیگر در حین کار، آن را با امور مذمومی مانند ربا و رشوه و... آلوده به رزق حرام نمی‌کند.
این کارشناس مذهبی گفت: یکی از عواملی که در بحث رزق بسیار موثر می‌باشد، انجام واجبات دینی است. نماز اول وقت و به جماعت خواندن آن، باعث گشایش رزق می‌شود. یک‌سری از آیه‌ها، سوره‌ها و دعاها هم وجود دارد که در گشایش رزق موثر هستند، به عنوان مثال خواندن سوره ذاریات یا دعای تعقیبات نماز عشاء یا نافله شب در رزق و روزی موثراند.
وی افزود: نکته دیگری که در اسلام خیلی به آن توجه شده، ساعت خواب می‌باشد که در رونق رزق و روزی موثر است. به عنوان مثال اگر کسی بین‌الطلوعین یعنی از اذان صبح تا طلوع آفتاب و از غروب تا اذان مغرب خواب باشد، رزقش کم می‌شود. خوش‌اخلاقی، مردم‌داری و رعایت نظافت نیز در این زمینه تاثیربه‌سزایی دارد.
وی تصریح کرد: روی آوردن به مشاغل کاذب و ربا در کسب وکار، باعث کاهش کسب و کار و نشاط در جامعه می‌شود.

captcha