برپایی 4 دوره آزمون ارزیابی حفظ قرآن در نزاجا/ 10 دی‌ماه؛ تاریخ مرحله بعدی
کد خبر: 3671676
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
كشتگر به ایكنا خبر داد:

برپایی 4 دوره آزمون ارزیابی حفظ قرآن در نزاجا/ 10 دی‌ماه؛ تاریخ مرحله بعدی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینكه تاكنون 4 دوره آزمون ارزیابی حفظ قرآن در این نیرو برگزار شده است، تاریخ مرحله بعدی را 10 دی‌ماه امسال اعلام كرد.

محمدرضا كشتگر، مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برنامه‌های قرآنی این نیرو در طول سال گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تربیت حافظان قرآن جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم در كشور است.
وی افزود: در این راستا ما یكسری تشویق‌هایی برای تمام كاركنان پایور و وظیفه‌ای كه موفق به حفظ یك جزء قرآن كریم شوند، در نظر می‌گیریم.
كشتگر با بیان اینكه هر سال آزمون ارزیابی حفظ را در میان كاركنان كادر و وظیفه خود برگزار می‌كنیم، گفت: به كسانی كه در این آزمون موفق به كسب حد نصاب نمره شوند، 20 روز مرخصی تشویقی تعلق می‌گیرد.
مسئول دارالقرآن نزاجا با تصریح اینكه این كار، یك اقدام ابتكاری نزاجا بوده است، گفت: تاكنون 4 دوره آزمون ارزیابی حفظ قرآن را در نزاجا برگزار كردیم كه این آزمون‌ها هر سه ماه یك بار برگزار می‌شوند و مرحله بعدی آن 10 دی‌ماه امسال و بعد از آن اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های نزاجا برای خانواده‌های كاركنان نیز اشاره كرد و افزود: مهم‌ترین كاری كه در وادی مسابقات قرآن انجام دادیم، این بود كه هر ساله مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا را در مشهد مقدس برگزار می‌كنیم.
كشتگر اظهار كرد: مرحله مقدماتی هر ساله در مجتمع‌های مسكونی نیروی زمینی ارتش در سراسر كشور اجرا می‌شود و مرحله منطقه‌ای در 7 منطقه و 7 استان برگزار شده و نفرات برتر آن‌ها به صورت رایگان به‌مدت یك هفته در مشهد مقدس اقامت دارند.
وی، مسابقات كشوری قرآن خانواده‌های نزاجا را كه هر ساله در مشهد مقدس برگزار می‌شود،‌ را یك همایش كم‌نظیر قرآنی توصیف كرد كه در آن بیش از 1200 نفر از برترین قرآنیان خانواده‌های نزاجا گردهم می‌آیند،‌ گفت:‌ در طول مدت برگزاری مسابقات یكسری برنامه‌های جانبی نظیر كارگاه های آموزشی و ترویج سبك زندگی اسلامی نیز برای خانواده‌های كاركنان خود اجرا می‌كنیم.

captcha