ویژگی‌های حافظان واقعی دین
کد خبر: 3671702
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷

ویژگی‌های حافظان واقعی دین

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: حافظان واقعی دین کسانی هستند که علاوه بر اقامه دین خدا، نسبت به نصرت و یاری دین نیز نقش‌آفرینی می‌کنند و از هرگونه امکاناتی که در اختیار دارند در پیشبرد ترویج فرهنگ ناب اسلامی دریغ نمی‌ورزند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جلسه توجیهی برنامه‌های فرهنگی روستای دلارامی با حضور مدیران ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل با شرکت جمعی از مؤمنان نمازگزار در مسجد امام محمدباقر(ع) این روستا برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل در این جلسه با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین(ع)، گفت: حافظان واقعی دین کسانی هستند که علاوه بر اقامه دین خدا، نسبت به نصرت و یاری دین نیز نقش‌آفرینی می‌کنند و از هرگونه امکاناتی که در اختیار دارند در پیشبرد ترویج فرهنگ ناب اسلامی دریغ نمی‌ورزند.
وی در ادامه، بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی امت اسلامی برشمرد و افزود: مؤمنان نباید نسبت به نزدیکان و همسایگان و آشنایانی که گرفتار هستند و یا در آستانه آسیب و انحراف فردی و اجتماعی قرار گرفته‌اند، بی‌تفاوت باشند، بلکه با اخلاص در عمل و امید به سعادت، در رفع موانع جوانان و نوجوانان بکوشند.
عارفی همچنین افزود: مساجد مرکز عبادت و چراغ هدایت هر محله و روستا هستند و راهنما و بیرق‌دار این مراکز نیز روحانی و امام جماعت مسجد است، که لازم است هیئت امناء مساجد و تشکل‌هایی که در مساجد فعال هستند هماهنگ و دوشادوش ائمه جماعت فعالیت کنند و از هرگونه تفرقه و اختلاف بپرهیزند.
یادآور می‌شود، در این جلسه از فعالیت‌های شایسته امام جماعت مسجد امام محمدباقر(ع) روستای دلارامی، قدردانی و تجلیل به‌عمل آمد.
حسین قدس‌نیا

captcha