گزارش ایكنا از تكریم یاد شهید آیت‌الله دستغیب/ تأكيد استاندار فارس بر الگوگيری مسئولان از رفتار دينی اين عالم ربانی
کد خبر: 3671709
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

گزارش ایكنا از تكریم یاد شهید آیت‌الله دستغیب/ تأكيد استاندار فارس بر الگوگيری مسئولان از رفتار دينی اين عالم ربانی

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد شهادت سومین شهید محراب انقلاب اسلامی، مراسم گلباران مرقد این عالم ربانی امروز، 20 آذرماه با حضور مسئولان ارشد، علما و اقشار مختلف مردم فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، سومین شهید محراب انقلاب اسلامی و نخستین امام جمعه شیراز مراسم گلباران مرقد این عالم ربانی امروز، 20 آذرماه با حضور مسئولان ارشد، علما و اقشار مختلف مردم فارس در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس در این مراسم یادآور شد كه از سال‌های بسیار دور با این شهید بزرگوار آشنایی دارد و زمانی كه در بوشهر بودم، شهره و آوازه ایشان موجب می‌شد تا در برخی از محافل به خدمت این شهید برسم.
وی با بیان اینكه وجود شهید آیت‌الله دستغیب در پهنای صبغه مذهبی و انقلابی‌گری فارس زبانزد خاص و عام است، افزود: اثراتی كه ایشان در استان فارس در ابعاد مختلف انقلابی، مذهبی و دینی داشتند بر هیچكس پوشیده نیست ضمن اینكه ایشان یك عالم برجسته به تمام معنا بود كه جانش هم به عنوان شهید در راه اسلام اهدا كرد.
تبادار با یادآوری اینكه قلم و خون شهید آیت‌الله دستغیب نقش مهمی در آگاهی‌بخشی مردم دارد، گفت:‌ ایشان در انقلابی‌گری همیشه جلودار همه بود و خونش را در راه انقلاب اسلامی فدا كرد و به عنوان شهید جاوید استان فارس سرلوحه همه شهدای این استان قرار دارد.
استاندار فارس تأكید كرد: یاد ایشان درسی برای تمام مسئولان است تا بتوانند از توصیه‌ها و رفتارهای دینی آن عالم ربانی استفاده كرده و آن‌ها را سرلوحه امورات خود قرار دهند.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم دستغیب، نوه شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب نیز ضمن قدردانی از مردم و كسانی كه در بزرگداشت یاد این شهید اهتمام ورزیده‌اند، گفت: شهید دستغیب آبروی شیراز بودند و امیدواریم كه بتوانیم از این پتانسیل استفاده كرده و آبروی این شهر را همچنان حفظ كنیم.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سفری كه به شیراز داشتند،‌ در سخنرانی‌های خود مدام از شهید آیت‌الله دستغیب نام می‌بردند كه این افتخار و یك ظرفیت عظیم برای این شهر است.
دستغیب در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت آن شهید بزرگوار در شامگاه پنج‌شنبه، 23 آذرماه در مسجد عتیق، سنگر اصلی شهید دستغیب خبر داد و از همگان جهت شركت در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد.
یادآور می‌شود، شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب اولین امام جمعه شیراز و نماینده فقید امام خمینی(ره)، در سال 1361 طی یك عملیات انتحاری توسط عوامل سازمان منافقین در مسیر نماز جمعه به همراه جمعی از یاران خود به شهادت رسید.

captcha