نقشه عملیاتی حوزه اعتیاد هیات اندیشه‌ورز است
کد خبر: 3671720
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
حقیقی:

نقشه عملیاتی حوزه اعتیاد هیات اندیشه‌ورز است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: مسلماً اگر دنبال خروجی لازم در مبارزه با مواد مخدر هستیم باید نقشه راه عملیاتی داشته باشیم که این نقشه راه همان هیات اندیشه‌‌ورز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که امروز، 20 آذرماه در استانداری برگزار شد، گفت: به صورت فصلی گزارش اقدامات دستگاه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی با مقام معظم رهبری در میان گذاشته می‌شود، علاوه بر آن در دولت نیز به بحث آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است بطوریکه معاون اجتماعی وزارت کشور به سازمان تبدیل شد.
وی ادامه داد: در ذیل این سازمان در استان‌ها هیات اندیشه ورز با حضور صاحب نظران حوزه اجتماعی، روانشناسی و... تشکیل شده است که وظیفه این هیات نظارت، کنترل و ارائه برنامه کاربردی در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌باشد. در بحث مواد مخدر هم باید این هیات وارد شود تا بتوانیم اقدامات مؤثر داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی را باید خط مستقیم استراتژیک در نظر گرفت، گفت: این خط استمرار دارد و باید نتیجه اقدامات هم در اجتماع هم در محیط زندگی مردم نمود داشته باشد. بدون نمود خارجی، اقدامات ارزش ندارند و علاوه بر آن نباید از وضعیت کوتاه مدت آسیب‌های اجتماعی غافل شویم یعنی، برنامه‌های ما باید عملیاتی‌تر، تندتر و ریزتر باشد.
حقیقی گفت: به دلیل اینکه اعتیاد جزو 5 آسیب اصلی کشور است استان مرکزی در زمینه ماده 16 باید حداقل‌هایی را داشته باشد، با توجه به تأکیدات رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، نباید مرکز ماده 16 استان بدون تعیین محل جدید، تحویل اداره اطلاعات می‌شد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری در پایان بیان کرد: جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر باید خروجی داشته باشد، به عقیده بنده آمارهای حوزه اعتیاد قبل از ارائه در جلسه باید ارزیابی و تایید شود و در جلسات آتی این روند را اجرایی می‌کنیم، مسلماً اگر دنبال خروجی لازم در مبارزه با مواد مخدر هستیم باید نقشه راه عملیاتی داشته باشیم که این نقشه راه همان هیات اندیشه‌‌ورز است.

captcha