عواید اقتصادی گردشگری مذهبی بیش از سایر بخش‌های صنعت توریسم است
کد خبر: 3671723
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
امیری:

عواید اقتصادی گردشگری مذهبی بیش از سایر بخش‌های صنعت توریسم است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تأكید كرد كه با توجه به شاخص‌های گردشگری مذهبی، این نوع گردشگری بین 10 تا 50 برابر انواع دیگر صنعت توریسم عواید اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شب گذشته، 19 آذرماه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز، گفت: هم اینک بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این جمعیت در سال 2025 به یک سوم کل جمعیت جهان برسد.
وی با بیان اینکه جاذبه‌های مذهبی هر ساله تعداد زیادی گردشگر را جلب می‌کند، افزود: با توجه به اینکه گردشگری مذهبی معمولاً به شکل گروهی و خانوادگی انجام می‌شود، عواید اقتصادی این هر گردشگر مذهبی 10 تا 50 برابر یک گردشگر معمولی است.
امیری، گردشگری حلال را زیرگروه گردشگری مذهبی دانست و گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) تعداد زیادی از اماکن تاریخی مذهبی مهم اعم مساجد، امامزادگان و سایر اماکن را در خود جای داده و به همین واسطه می‌تواند یکی از مقاصد اصلی گردشگران مذهبی جهان باشد.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با اشاره به تأثیرات برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در رونق این صنعت و رشد اقتصادی جوامع و کشورهای مختلف، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری سالانه 300 میلیارد دلار عاید اقتصاد جهان می‌کند.
امیری نمایشگاه را محلی برای تبادل اطلاعات، انتقال تجارب، دانش و مهارت‌ها و عاملی برای بسترسازی اشتغال و توسعه کشورها دانست و گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع مهمی است که موجب پویایی اقتصادی می‌شود؛ کشورهای زیادی با گردشگری به رشد رسیده‌اند.
وی گفت: شناخت و کشف ظرفیت‌ها، شناسایی مشکلات، زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه شرکت‌های مختلف، بهره‌مندی از توانایی صنعت گردشگری و برنامه ریزی برای حضور گردشگران از عواید برگزاری نمایشگاه های گردشگری است.
امیری اضافه کرد: سال 2016 حدود یک میلیارد و 200 میلیون سفر در جهان انجام شده که سهم آسیا از کل سفرها، 303 میلیون گردشگر یعنی حدود یک چهارم گردشگران جهان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین گفت: نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در فضایی بالغ بر 11 هزار متر مربع و در قالب 200 غرفه در محورهای مختلف و با حضور اقوام، هنرمندان صنایع دستی، تاسیسات و موسسات گردشگری آغاز به کار می کند.

captcha