روحانی باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستا باشد
کد خبر: 3671740
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
موسوی‌منش:

روحانی باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستا باشد

گروه اجتماعی: مسئول امور روحانیون مستقر استان فارس با یادآوری نقش مهم روحانیان در جامعه تأكید كرد كه روحانی باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستا باشد، زیرا حضور آگاهانه آنان در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی پیامدهای مثبت و خوشایندی را برای اهالی روستا به ارمغان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد مراد موسوی‌منش، مسئول امور روحانیون مستقر فارس امروز، 20 آذرماه در دیدار با روحانی مستقر شهرستان کازرون با بیان ضرورت حضور روحانی در مناطق محروم و روستاهای فاقد روحانی به گسترش روزافزون تبلیغات ضد‌فرهنگی و انحراف جوانان اشاره کرد و آن را زنگ خطری برای جامعه فرهنگی دانست.
وی افزو: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای حل آن، استفاده از ظرفیت و توان هیئات و مساجد برای برگزاری مناسبت‌ها، حضور فعال در مدارس و خصوصا در بین نسل جوان، تشکیل شورای فرهنگی روستا و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تبلیغی در روستا می‌تواند موفقیت یک روحانی را دو چندان کند.
موسوی‌منش در پایان سخنان خود گفت: روحانی باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستا باشد، زیرا حضور آگاهانه روحانیون مستقر در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی پیامدهای مثبت و خوشایندی را برای اهالی روستا به ارمغان خواهد داشت.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام میلاد قرخلو، روحانی مستقر بخش خشت روستای بناف از توابع کازرون گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغات خود را تشریح کرد که از آن جمله می‌توان به برپائی سه وعده نماز جماعت در مسجد و مدارس ابتدایی و دبیرستان، برپایی کلاس قرآن روخوانی و روان‌خوانی و بیان احکام شرعی برای نمازگزاران مسجد و دانش‌آموزان مدارس، برگزاری مسابقات دینی، توزیع اقلام فرهنگی به دانش‌آموزان و سخنرانی و مشاوره دینی وپاسخ به شبهات و مسائل شرعی اشاره كرد.

captcha