نگاه متوازن سبب رفع تبعیض در مازندران می شود/ وضعیت اسفبار زباله
کد خبر: 3671757
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

نگاه متوازن سبب رفع تبعیض در مازندران می شود/ وضعیت اسفبار زباله

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار مازندران با بیان اینکه دغدغه تبعیض بین شرق و غرب مازندران نیاز به نگاهی متفاوت دارد، گفت: نگاه سراسری، یکپارچگی و توسعه متوازن باعث رفع این تبعیض خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از مهر، محمد اسلامی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنکابن بابیان اینکه دغدغه تبعیض بین شرق و غرب مازندران نیاز به نگاهی متفاوت دارد، گفت: نگاه سراسری، یکپارچگی و توسعه متوازن باعث رفع این تبعیض خواهد شد.

محمد اسلامی افزود: توسعه پایدار بدون آسیب رسانیدن به محیط‌زیست و جامعه باید انجام‌شده و سلامت و سعادت جامعه و آبادانی سرزمین هدف قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه هر الگویی که برای توسعه انتخاب می‌شود باید بر اساس ضوابط تعریف‌شده و آمایش سرزمینی باشد، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم توسعه اقتباسی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه خدمت به مردم و انجام‌وظیفه دو مقوله مهم برای کارآمدی نظام است، اظهار داشت: همدلی، وحدت و اثربخش بودن در این زمینه مهم است.

استاندار مازندران با تأکید براینکه نگاه یکپارچه در مازندران وجود نداشته است، تصریح کرد: تاریخ طرح جامع در تنکابن سپری‌شده و اراضی و باغ‌ها آسیب‌دیده‌اند و در این زمینه طرح جامع باید بر اساس مقتضیات منطقه تهیه شود و معتقدم برای تهیه طرح جامع باید طرح فرادستی تهیه شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه شهرهای مازندران پر تخلف ترین شهرها در ایران هستند، اظهار داشت: روستاهای مازندران باید در اولویت توانمندسازی و مقاوم‌سازی قرار بگیرند.

اسلامی با اشاره به ارائه تسهیلات برای بخشهای مختلف روستایی ماند بوم گردی؛ طبیعت‌گردی و صنایع‌دستی و.. گفت: ۱۳ استان ازنظر عملکرد از استان مازندران بالاتر بوده و نیاز است همه تلاششان را بیشتر کنند.

وی افزود: تنکابن ظرفیت تبدیل به قطب گل و گیاه را داشته و گردشگری دریایی و ساخت اسکله‌های تفریحی باید در این منطقه موردتوجه قرار گیرد.

اسلامی وضعیت زباله در مازندران را اسفبار دانست و بیان داشت: عزم همگانی برای اجرایی کردن پروژه‌های کمپوست و زباله در مازندران به وجود بیاید و تفکیک زباله از مبدأ به‌طورجدی دنبال شود.

captcha