همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3671773
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب» در کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان از برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب در کردستان در فروردین ماه 97 خبر داد و گفت: این همایش 29 و 30 فروردین ماه با همکاری امور بانوان استانداری کردستان و انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، امید قادرزاده، رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان امروز،20 آذرماه در جلسه هماهنگی اولین آیین نکوداشت مادران نمونه و همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران، اظهار کرد: همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب فروردین ماه 97 با همکاری امور بانوان استانداری و انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کردستان برگزار می‌شود.
وی افزود: متاسفانه در جامعه ما نوعی کوری معرفتی وجود دارد که امیدواریم این همایش‌ها فتح بابی برای واکاوی و بررسی وضعیت زنان و همچنین ایجاد گفتمان علمی در خصوص زنان باشد.
رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان عنوان کرد: این همایش با همکاری انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود که انجمنی شناخته شده و موثق است و همواره اقدام به برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی در حوزه زنان کرده و این بار به جایگاه زن در غرب ایران ورود پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در این همایش بر مسائل زنان با نگاهی علمی و واقع بینانه تمرکز شده و امیدواریم گشایشی برای تغییر نگرش در خصوص وضعیت زنان باشد.
قادرزاده تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در این همایش به موضوع زنان در کردستان و مناطق کردنشین ورود پیدا کنیم و زنان فعال و موفق در حوزه‌های مختلف از جمله ادبی، اجتماعی، هنری و ... معرفی کنیم.
وی همچنین از تولید کتاب یا ویژه نامه‌ای در خصوص معرفی و شناساندن چهره‌های مطرح زنان کردستان خبر داد و گفت: از این کتاب در روز همایش رونمایی خواهد شد.
رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان ادامه داد: همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای زنان کردستانی در حوزه‌های مختلف در حاشیه همایش برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش از زنان موفق استان دعوت و تجلیل خواهد شد، گفت: کمیته علمی این همایش بر عهده دانشگاه کردستان و انجمن زنان پژوهشگر تاریخ است و کمیته اجرایی هنوز تعیین نشده است.
قادرزاده بیان کرد: متاسفانه جامعه ما با نوعی از خود بیگانگی و گسست تاریخی اجتماعی مواجهند که این همایش می‌تواند امکان ایجاد دیالوگ و گفت‌و‌گو با سایر استان‌ها را فراهم کند.
وی به فعالیت‌های امور بانوان استانداری کردستان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل تقدیری از سوی امور بانوان استانداری کردستان در خصوص جایگاه زنان صورت گرفته است.
رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان یادآور شد: به عنوان پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان وظیفه خود می‌دانیم که در این حوزه فعالیت کنیم و برای فهم جامعه از جایگاه زنان و ارتقای جایگاه آنان تلاش کنیم.

captcha