به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الشروق» الجزایر؛ سخنرانان آیین اختتامیه دومین نشست ملی «نقش مدارس قرآنی در حفظ هویت ملی» در الجزایر بر ضرورت تحول در شیوههای تدریس در مدراس قرآنی برای همگامی با دستاوردهای جدید اندیشه دینی و رویارویی با آسیبهای فکری که منافع و هویت ملی را تهدید میکند، تأکید کردند و اعطای جایگاهی بالا به این مدارس از طریق تشکیل شورای عالی آموزش قرآن در سطح ملی را خواستار شدند.
شرکتکنندگان در این مراسم همچنین خواستار حمایت از معلمان مدارس قرآنی در برابر اندیشههایی که به نام دین ظهور میکنند، شده و بر ضرورت سوقدادن نسل معاصر به سوی اعتدال و میانهروی به دور از افراط و تفریط، انجام پژوهشهای راهبردی و استفاده از شیوههای عملی برای آگاهیبخشی در مدارس قرآنی تاکید کردند.
بهره بردن از نشر اعتقادات صحیح اسلام در مدارس و مکتبخانههای قرآنی با همکاری اساتید مکاتب فقهی و اندیشهای، ایجاد مدارس قرآنی وزین و به دور از اختلافهای مخرب، تدوین فلسفه آموزشی مشترک برای مدارس قرآنی، تبیین اصول، ارزشها و اهداف آموزش قرآن از طریق هماهنگی میان مدارس برای استفاده از تجربیات یکدیگر وهمگرایی در برنامهها، اهداف و مقررات آموزشی آنها، تلاش برای یکپارچهکردن منابع و مصادر آموزش قرآنی، ضرورت اعطای گواهینامههای پایان دوره به قرآنآموزان همطراز با دیگر مدارک دانشگاهی از دیگر مواردی بود که در آیین اختتامیه دومین نشست ملی «نقش مدارس قرآنی در حفظ هویت ملی» در الجزایر بر آنها تأکید شد/.