جزئیات سمینار «صلح جهانی و اسلام‌هراسی» در ابوظبی
کد خبر: 3671821
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

جزئیات سمینار «صلح جهانی و اسلام‌هراسی» در ابوظبی

گروه بین‌الملل: چهارمین سمینار بین‌المللی سالانه انجمن «تقویت صلح در جوامع مسلمان» با موضوع «صلح جهانی و اسلام‌هراسی: مقابله با افراط‌گرایی»، در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات در حال برگزاری است.

جزئیات سمینار «صلح جهانی و اسلام‌هراسی» در ابوظبیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری qushq.com؛ این سمینار با هدف مقابله با انتشار پدیده ترس از اسلام و گسترش اتهامات علیه اسلام ومسلمانان، از دیروز (20 آذرماه) در ابوظبی آغاز شد و تا فردا، 22 آذر ادامه دارد.

در این سمینار سه روزه بیش از 700 نفر از علما، اندیشمندان مسلمان و نخبگان فکری، دینی و فرهنگی از سراسر جهان حضور دارند.

 

در این سمینار، خطرات تهدیدکننده صلح جهانی، چگونگی محدودکردن درگیری‌ها که آینده بشر را تهدید می‌کند، تبیین ارتباط مسلمانان با جوامع دیگر و مفهوم مشاركت جهاني برمبناي اشتراکات انسانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


در این سمینار عبدالله معتوق؛ رئیس شورای بین‌المللی خیریه اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت تبیین پیام والای دین اسلام به‌عنوان دین صلح، هم‌زیستی، تسامح و اخلاق نیکو برای جهانیان گفت: پدیده افراط‌گرایی، جهانی است و تنها منحصر به دین خاصی نبوده و تاکنون جرائم بسیاری توسط افراط‌گرایان علیه گروه‌ها و گرایش‌های مختلف دینی در جهان صورت گرفته است.

 

همچنین، در حاشیه روز نخست این سمینار جلسه‌ای با عنوان «دین، هویت و خشونت» به ریاست معتوق و با مشارکت سعید علوی، استاد دانشگاه «محمد پنجم» مراکش و عبدالله سید، استاد فلسفه دانشگاه «نواکشوت» موریتانی و فرهاد خسرو استاد جامعه‌شنای دانشگاه فرانسه برگزار شد.


گفتنی است، انجمن «تقویت صلح در جوامع مسلمان» در سال 2014 میلادی در ابوظبی تأسیس شد و تاکنون سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های علمی با حضور دانشمندان و متفکران جهان با هدف ترویج فرهنگ صلح و تقویت تلاش‌ برای مقابله با ایدئولوژی افراط‌گرایی که مغایر با ارزش‌های اسلامی است، برگزار کرده‌ است/.

captcha