تربیت شهروند مطلوب؛ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
کد خبر: 3671825
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
گله‌دار مطرح کرد:

تربیت شهروند مطلوب؛ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

گروه فرهنگی: کارشناس مسئول آموزش امور بانوان آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «آموزش حقوق و تکالیف» در مدارس دوره دوم متوسطه استان خبر داد و گفت: تربیت شهروند مطلوب ازجمله غایت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فریبا گله‌دار، کارشناس مسئول آموزش امور بانوان آموزش و پرورش استان لرستان دوشنبه، 20 آذرماه در بازدید از اجرای طرح «آموزش حقوق و تکالیف» در دبیرستان شاهد ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد از اجرای طرح آموزش حقوق و تکالیف در مدارس دوره دوم متوسطه خبر داد و گفت: آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر و پسر و والدین و مربیان ازجمله برنامه‌های که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی است که بتوانند در آینده در جامعه سالم زندگی کنند و آموزش حقوق و تکالیف می‌تواند آنها را در زندگی بهتر و سالم‌تر کمک کند.
گله‌دار در ادامه به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند به‌خوبی آموزش داد .
وی تربیت شهروند مطلوب را ازجمله غایت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های لازم را برای زندگی سالم و اثربخش در جامعه یاد بگیرند و بتوانند در برابر آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند بهترین واکنش را نشان دهند.
کارشناس مسئول آموزش امور بانوان آموزش و پرورش استان لرستان این طرح را در راستای تحکیم بنیان خانواده برشمرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا خانه و مدرسه با تعامل و هم‌افزایی بتوانند بهترین و تاثیرگذارترین روش‌های تربیتی را اعمال کنند و نسلی را تربیت کنند که در آینده بتوانند سکان هدایت جامعه را به‌خوبی انجام دهد.

captcha