دانشجویان برای یادگیری مهارت های منجر به اشتغال تلاش کنند
کد خبر: 3671843
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

دانشجویان برای یادگیری مهارت های منجر به اشتغال تلاش کنند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: با توجه به این که یکی از مهم ترین سرمایه ها برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید، سرمایه انسانی است بنابراین باید دغدغه امروز دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته، یادگیری مهارت های منجر به اشتغال می باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اکبر غاربی، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، روزگذشته 20 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت معاونت فرهنگی و مرکز علمی کاربردی واحد اردبیل در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل برگزار شد با بیان اینکه آموزش، تنها یادگیری دروس به صورت تئوری و گرفتن مدرک دانشگاهی نیست گفت: مهم آموزش مهارت های فنی و تکنیک های جدید برای ایجاد اشتغال در کنار درس است.
وی افزود: اگر مهارت افزایی محور کار دانشجویان و فارغ اتحصیلان باشد، با تلاش و تکیه بر توان ، می توان ایجاد اشتغال کرد و حتی کار آفرین شد و افراد دیگری را نیز جذب کار کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در ادامه با اشاره به تاریخچه واقعه روز دانشجو بیان کرد: در 16 آذر ماه 1332سه دانشجوي دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت هاي امريكا و انگليس در امور ايران و سفر "ريچارد نيكسون" معاون رييس جمهوري امريكا به تهران، همراه ديگر دانشجويان بپاخاستند و سينه خود را آماج گلوله هاي رژيم پهلوي قرار دادند تا سندي ديگر از روح ميهن پرستي، آزادي خواهي و استقلال طلبي فرزندان اين مرزوبوم را براي هميشه در تاريخ ثبت كنند. اين روز، روز دانشجو نام گرفته است.
غاربی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی تحلیل گران بر این باور هستند که 16 آذر 32 آغازگر و مقدمه پیروز انقلاب اسلامی بود .
غاربی با اعلام اینکه در تاریخ اسلام حماسه های زیادی به وقوع پیوسته است افزود: سه قشر، روحانیون، دانشجویان و توده مردم معمولا دراین قیام ها حضور اصلی را داشتند که رهبری و مدیرت داهیانه امام (ره) و اعتقاد و باور دینی مردم ایران انقلاب ما را از سایر انقلاب ها متمایز می سازد.
در ادامه سلیم پناهی، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل روز دانشجو را فرصت خوبي براي باز انديشي در رسالت حقيقي دانشجو عنوان کرد و افزود: مسئله دانشجو بايد ياري دهنده به پيشرفت و اعتلاي جامعه باشد.
سلیم پناهی 16آذر را به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی رژیم پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان این مرکز دانشگاهی نیز ضمن توجه به وظیفه اصلی و ذاتی خود که همانا فعالیت جدی و جهادی در عرصه دانش و پژوهش است هماهنگ با اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی در مقطع حساس کنونی در صحنه حاضر خواهند بود .

 

captcha