احداث موکب‌های دائمی در مرز
کد خبر: 3671853
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

احداث موکب‌های دائمی در مرز

گروه جامعه: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: زمین مورد نیاز موکب‌داران باید در اختیار آن‌ها قرار داده شود تا آن‌ها نسبت به ساخت موکب‌های دائمی در مرز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در آیین تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: زمین مورد نیاز موکب‌داران باید در اختیار آن‌ها قرار داده شود تا آن‌ها نسبت به ساخت موکب‌ها در مرز اقدام کنند.

وی افزود: برای 700 موکب استان شناسنامه تهیه شده و برخی از موکب داران نیز که به صورت خودجوش قصد خدمت زائران اربعین داشتند در 2 مرز شلمچه و چذابه ساماندهی شدند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امکانات دولتی به تنهایی نمی‌تواند خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام دهد و طبق برآورد صورت گرفته 600 میلیارد ریال در اربعین حسینی امسال از سوی موکب‌داران در 2 مرز شلمچه و چذابه هزینه شد، بحمدالله اربعین 96 بهتر از اربعین پارسال برگزار شد ولی برای سال آینده معایب موجود با همکاری دستگاه های تاثیرگذار برطرف می شود، سال آینده خدمت رسانی موکب به زائران تعریف و مشخص می شود و بیمه کردن تمام موکب داران و خدام در دستور قرار می گیرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به استقرار برخی از موکب های حسینی در چهار نقطه ورودی به خوزستان تا نزدیکی پایانه‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: 30 موکب خوزستانی نیز در عراق روزانه به 30 هزار زائر خدمات رسانی می کردند.

وی همچنین به حضور موکب داران خوزستان پس از وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: 20 موکب مردمی پس از زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند.

در این مراسم همچنین مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در مرز شلمچه نیز گفت: در ایام اربعین حسینی 420 موکب حسینی در مرز شلمچه مستقر بودند.

مکی یازع اظهار کرد: بیشترین تعداد موکب های مستقر در مرز شلمچه متعلق به آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی است به طوری که از این تعداد 100 موکب مربوط به آبادان و 100 موکب نیز مربوط به خرمشهر بود.

در پایان این مراسم از موکب داران و خادمان موکب های آبادانی مستقر در شلمچه تقدیر شد.

یادآور می‌شود بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در آیین پیاده روی اربعین حسینی در ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.

captcha