اسلام بر ازدواج قانونمند و آسان تاکید دارد/ عوامل از بین‌برنده آرامش
کد خبر: 3671892
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی تشریح کرد:

اسلام بر ازدواج قانونمند و آسان تاکید دارد/ عوامل از بین‌برنده آرامش

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) ضمن تبیین عوامل از بین بردن آرامش در خانواده گفت: اسلام بر ازدواج قانونمند و آسان و آشکار تاکید دارد تا باعث ایجاد آرامش برای همسران شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی ۲۱ آذرماه در ادامه سلسله جلسات تفسیر اجتماعی قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با بیان اینکه نظریات عجیبی در مسئله خانواده در دنیا و در فرقه‌های نوپدید مطرح شده است به موانع آرامش اشاره کرد و گفت: قرآن کریم بر کفویت همسران تاکید دارد و اگر این مسئله نباشد باعث بروز مشکلاتی در خانواده خواهد شد.

وی افزود: قرآن، همسر پاک را برای همسر پاک مناسب می‌داند، زیرا فرد پاک نمی‌تواند انسان ناپاک را تحمل کند؛ بنابراین کفویت که دارای ابعاد مختلف اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی می‌شود بسیار مهم است.

رضایی اصفهانی با بیان اینکه عموما طبقات مختلف اجتماعی اخلاقیات مخصوص هر طبقه را دارند و تاثیر زیادی در مسئله کفویت دارد اظهار کرد: از پیامبر (ص) روایتی نقل شده است که فرمودند: پناه می‌برم به خدا از زنی که مرا پیر کند قبل از پیری یعنی زن ناسازگار که باعث پیری همسر خود می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص) العالمیة با بیان اینکه ایمان و تقوا در ازدواج اصل است، ولی رعایت کفویت خیلی مهم است که البته استثنا‌هایی نیز وجود دارد عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که سبب از بین رفتن آرامش است مخفیانه ازدواج کردن است، به همین دلیل در روایات بر ازدواج آشکار تاکید شده و پیامبر تاکید فرمودند که ازدواج‌ها در مسجد انجام دهید و شاهد عقد بگیرید و ولیمه بدهید.

نویسنده تفسیر مهر تصریح کرد: سومین عامل پنهان‌کاری عیوب جسمانی و برخی عادات زن و مرد قبل از ازدواج است که آرامش را از بین می‌برد به همین دلیل گفته‌اند در مشاوره ازدواج، نباید پنهان‌کاری شود و عیوب بدون اینکه تهمت زده شود باید گفته شود تا با آگاهی ازدواج صورت بگیرد البته اعتراف به گناه در اسلام بر خلاف مسیحیت وجود ندارد.

رضایی اصفهانی، روابط و دوستی‌های مخفی قبل از ازدواج را از دیگر عوامل از بین برنده آرامش برشمرد و اظهار کرد: در آیه ۵ سوره مائده بر این مسئله تاکید شده است که دوستی مخفی قبل از ازدواج و روابط نامشروع بعد از ازدواج سبب استرس و مشکلات در زندگی می‌شود لذا اگر کسی بخواهد ازدواج موقت هم بکند باید ثبت شود.

وی افزود: هدف دین این است که روابط جنسی زن و مرد به صورت قانونمند برقرار باشد تا باعث آرامش شود و حتی بیان شده که این مسئله بر روی نطفه نیز تاثیر خود را می‌گذارد.

رضایی اصفهانی عنوان کرد: یکی از عرفان‌های معروف کاذب امروزی، «اشو» است که طرفدارانی در داخل ایران هم دارد؛ رهبر این فرقه، بیش از هفت هزار سخنرانی داشته است؛ و یوگا را هم مورد تایید قرار داده است؛ وی در مورد خانواده معتقد است، «جهان باید به وحدت برسد و مرز‌ها برداشته شود بنابراین من از کحومت واحد جهانی حمایت می‌کنم، بساط ملت‌ها باید برچیده شود و لازمه این کار از بین رفتن خانواده است و ازدواج ریشه همه مشکلات است؛ خانواده مخالف عشق است و اجازه نمی‌دهد عشق رخ دهد، ولی در خانواده جهانی که من پیشنهاد می‌دهم برای فرزنددارشدن تلقیح مصنوعی به جای ازدواج پیشنهاد می‌شود و فرزندان نه به پدر و مادران بلکه به کمون تعلق دارند ... انسان‌ها در مسایل جنسی باید مانند حیوانات زندگی کنند در این صورت نه درگیری و نه مشکلی پیش خواهد آمد» که این سخنان در قرن ۲۱ میلیادی بسیار عجیب است؛ زیرا انسان را در حد حیوان تنزل داده است، ولی منطق قرآن این است که مسایل جنسی در چارچوب قانونی صورت بگیرد.

رضایی اصفهانی تاکید کرد: این افکار در دنیا جامعه بشری را به سمت نابودی پیش می‌برند که البته طرفدارانی هم دارد و عمده علت جذب افراد به این مکاتب نیز آزادی جنسی و بی‌بندوباری است در حالی که اسلام، بر ازدواج قانونی، آسان و آشکار تاکید کرده است.

captcha