تربیت حافظان قرآن‌؛ در رأس فعالیت‌های خانه قرآن نورالمبین
کد خبر: 3671915
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

تربیت حافظان قرآن‌؛ در رأس فعالیت‌های خانه قرآن نورالمبین

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خانه قرآن نورالمبین در روستای دزج دهاقان، فعالیت‌های حفظ قرآن کریم را در رأس کارهای خود قرار داده است.

زهرا هاشمی، ‌مدیر خانه قرآنی نورالمبین روستای دزج دهاقان در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: با توجه به علاقه‌ای که به حفظ قرآن داشتم از کودکی حفظ قرآن را آغاز و به علت نبود امکانات و مربی نتوانستم به حفظ قرآن ادامه دهم و در دوران دانشجویی برای رسیدن به آرزوی دوران کودکیم، مسیر 34 کیلومتری را طی می‌کردم تا در جامعة‌القرآن واحد بانوان بروجن در استان چهار محال بختیاری‌ به حفظ قرآن بپردازم.

وی ادامه داد: انگیزه‌ام از تأسیس خانه قرآن مطالبه مقام معظم رهبری بود که فرمودند: ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و با توجه به علاقه‌مندی زیاد دانش‌آموزان به یادگیری تخصصی قرآن این روستا فاقد فضا آموزشی و مجموعه قرانی بود بنابراین تصمیم به تاسیس این خانه قرآن گرفتم.

هاشمی بیان کرد: این خانه قرآن از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و کلا‌س‌های این مرکز در ساختمان دهیاری  برپا می‌شود و با دو مربی کار خود را آغاز کرده و کلاس‌های روخوانی، صحیح‌خوانی، حفظ، تجوید و تفسیر برگزار می‌شود و برگزاری حفظ 5 ساله قرآن از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

وی به افتخاراتی که این مرکز کسب کرده است اشاره کرد و افزود: در  بخش حفظ قرآن کریم، در حفظ جز سی  25 نفر، صحیح‌خوانی 41 نفر، حفظ سور منتخب 14 نفر، حفظ نیم جزسی 15 نفر، تجوید 16 نفر، طرح 1451 22 نفر تربیت شده است. این خانه قرآن 37 جلد قرآن دارد و فاقد امکانات از قبیل ضبط صوت و قلم قرآن و کامپیوتر  و ... است. 

هاشمی طی درخواستی از خیران قرآنی بیان کرد: در قرآن بر عمل خیر تاکید شده است: (آیه 20 سوره مزمل و 29 فاطر و 272 بقره و 39 سبا و 261 بقره و 148 بقره و 254 بقره و 271 بقره )، لذا از خیرین این عرصه درخواست داریم با عنایت به موقعیت روستا که بعضا محل حضور پاره وقت تعدادی از گروه فرقه ضاله بهاییت بوده و مضاعف برآن این روستا، روستای مهاجر پذیر از انواع طوایف و گروه‌های جامعه و متفاوت از نظر زبان و لهجه است و با توجه به این که این مرکز شاخص ترین مرکز فرهنگی بوده درخواست می‌شود اقدامات لازم در جهت حمایتهای مالی و معنوی انجام شود.

وی ادامه داد: ساختمانی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از طرف یکی از اهالی روستا اهدا شده ولی به علت فرسوده بودن قابل استفاده نیست که امیدواریم مسئولان و خیرین در این رابطه حمایت‌هایی را داشته باشند.

captcha