مشهد؛ میزبان اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال
کد خبر: 3671920
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

مشهد؛ میزبان اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال

گروه اجتماعی: اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی دو روز برگزار خواهد شد.

محمدرضا صابری، معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیراجرایی اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، اهمیت مسأله استفاده از حلال و آثار آن بر زندگی مادی و معنوی مؤمنان و ابعاد فقهی و دینی آن دراین همایش برگزار خواهد شد.
وی، ضرورت بهره‌گیری از پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در تولید و نظارت فرآورده‌های حلال و نیز توسعه صادرات و واردات محصولات متعدد با برچسب حلال در حوزه تجارت بین‌الملل، اقتصاد و همچنین افزایش سرمایه قابل توجه در گردش این حوزه در سطح بین‌المللی را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و اضافه کرد: فناوری و اقتصاد فرآورده های حلال از دیگر اهداف این همایش است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال، ادامه داد: بررسی مسائل و خلاءهای پژوهشی در حوزه غذا، دارو، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و پوشاک درسه محور شریعت و فرآورده‌های حلال، پژوهش، فناوری و فرآورده‌های حلال، اقتصاد فرآورده‌های حلال انجام می‌شود.
وی گفت: در این همایش میزبان شخصیت‌های برجسته‌ای همچون دکتر احسان اووت، دبیر کل موسسه استاندارد و متدولوژی کشورهای اسلامی از ترکیه، علامی عبدالعزیز، رئیس دپارتمان بازاریابی و تجارت از مراکش و دکتر مشار حسین، پژوهشگر ارشد از پاکستان خواهیم بود.
دبیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال از برگزاری پنج کارگاه در حاشیه این هماش خبر داد و گفت: نوآوری در فرآورده‌های حلال، فعالیت‌های اجتماعی تأثیرگذار در حوزه حلال، تقدیر از هدایتگران و پیشکسوتان حوزه حلال از جمله رویکردهای این همایش است.
صابری تصریح کرد: در اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال از فعالان برتر در حوزه فرآورده‌های حلال، هدایتگر و پیشکسوت برتر حوزه حلال با نظر و بررسی اعضای کمیته اجرایی و علمی، تقدیر به عمل خواهد آمد.
گفتنی است، اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال از چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 8:30 آغاز و طی دو روز با حضور مقامات کشوری، شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی، پژوهشگران در مراکز حوزوی، دانشگاهی، تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و سایر نهادهای مرتبط به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز همایش‌های این دانشگاه، واقع در خیابان خاقانی 10 برگزار خواهد شد.

captcha