احداث مدرسه خیّرساز در روستای دورافتاده «پیر»
کد خبر: 3671930
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
در سیستان‌وبلوچستان؛

احداث مدرسه خیّرساز در روستای دورافتاده «پیر»

گروه اجتماعی: یک خیّر تهرانی به‌نام رحیم دانایی‌فر، مدرسه‌ای پنج کلاسه به کودکان روستای دورافتاده و صعب‌العبور «پیر» از توابع شهرستان سرباز هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، یک خیّر تهرانی به‌نام رحیم دانایی‌فر، مدرسه‌ای پنج کلاسه به کودکان روستای دورافتاده و صعب‌العبور «پیر» از توابع شهرستان سرباز هدیه داد.
روستای پیر، در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارد که بنا به اعلام مسئولان آموزش و پرورش شهرستان سرباز، تاکنون تنها یک مدرسه فرسوده قدیمی و یک کانکس به‌عنوان فضای آموزشی داشته است.
نوجوانان این روستا به‌ویژه دختران، به‌دلیل عدم امکانات آموزشی، وقتی به دوره متوسطه می‌رسند، مجبور به ترک تحصیل هستند، که مدرسه خیّرساز جدید امکان تحصیل را برای 90 دانش‌آموز دختر مقاطع متوسطه اول و دوم فراهم کرده است.
بنا به اعلام اداره‌کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان، متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 مترمربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 مترمربع است که فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد.
علیرضا راشکی، مدیر‌کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان نیاز استان را برای رسیدن فضاهای آموزشی آن به متوسط کشوری، بیش از 11 هزار کلاس درس عنوان کرده بود.

captcha