نهادهای متولی امور قرآنی تنها در چارچوب بخشنامه عمل می‌كنند/ انتقاد از ضعف تبلیغات محافل قرآنی
کد خبر: 3671963
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
لك‌زایی:

نهادهای متولی امور قرآنی تنها در چارچوب بخشنامه عمل می‌كنند/ انتقاد از ضعف تبلیغات محافل قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس و داور مسابقات قرآن كریم اعتقاد دارد كه متأسفانه نهادهایی كه متولی امور قرآنی هستند، وظایف خود را محدود كرده‌اند به همان بخشنامه‌های خودشان و اگر پیشنهادی هم به آن‌ها ارائه شود، می‌گویند در حد اختیاراتی كه از تهران برای ما بخشنامه شده است،‌عمل می‌كنیم و خارج از آن نمی‌توانیم كاری انجام دهیم.

علی لك‌زایی، مدرس و داور مسابقات قرآن كریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا توجه كافی به محافل قرآنی متعددی كه طی سال‌های متمادی در این استان برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد، گفت: متأسفانه نهادهایی كه متولی امور قرآنی هستند، وظایف خود را محدود كرده‌اند به همان بخشنامه‌های خودشان.
وی افزود: اگر پیشنهادی به این نهادها ارائه دهیم، آن‌ها تنها همان وظایفی را انجام می‌دهند كه در بخشنامه‌های خودشان دارند به عنوان مثال من این كار را كرده‌ام و پیشنهادی را به یكی از نهادهای قرآنی ارائه دادم و آن‌ها به من گفتند كه این پیشنهاد را بررسی می‌كنیم و بعد از دو ماه كه هیچ بازخوردی ندیدیم، به ما پاسخ می‌دهند كه ما در حد اختیاراتی كه از تهران برای ما بخشنامه شده است،‌عمل می‌كنیم و خارج از آن نمی‌توانیم كاری انجام دهیم.

حمایت لازم از جلسات قرآنی صورت نمی‌گیرد
لك‌زایی گفت: برخی از این نهادها، موازی كاری كرده و صرفاً مسابقه‌ای برگزار می‌كنند اما آن حمایتی كه باید از جلسات قرآنی صورت گیرد، نیست.

بیشترین نیاز جلسات قرآنی، جذب قرآن‌آموز است تا پول و امكانات
این مدرس قرآن كریم با تأكید بر اینكه بیشتر جلسات قرآنی نه پول می‌خواهند و نه امكانات بلكه ما در جلسات قرآنی، قرآن‌آموز می‌خواهیم، گفت: چیزی كه به جلسات قرآنی رونق می‌دهد این است كه بتوانیم افراد بیشتری را جذب كنیم اما متأسفانه هر جا در این زمینه صحبت می‌كنیم می‌گویند هزینه دارد؛ بله باید برای تبلیغات جلسات قرآنی هزینه كرد.
وی ادامه داد:‌ حداقل كار این است كه اطراف هر مسجد و یا مكانی كه محافل قرآنی برگزار می‌شود، اعم از خیابان‌ها و بلوارها، اثری از تبلیغات محفل قرآنی باشد و یا در فضای مجازی این كار انجام شود.

صدا و سیما می‌تواند جلسات هفتگی قرآن را معرفی كند
لك‌زایی با تأكید بر اینكه صدا و سیما می‌تواند جلسات هفتگی قرآن را معرفی كند، گفت: متأسفانه ما در بحث تبلیغات جلسات و محافل قرآنی بسیار ضعیف عمل كردیم و اگر جلسه‌ای هم موفقیتی داشته است متناسب با توان و بضاعت خودش این كار را انجام داده است از قبیل اینكه در فضای مجازی تبلیغ گسترده‌ای كرده و یا اینكه استاد جلسه هم آموزش داده و هم هدیه تهیه كرده و تبلیغات را انجام دهد و حتی وسایل پذیرایی را خودش آماده كند.

captcha