مجری طرح ملی تلاوت استان مرکزی با آموزش‌وپرورش تفاهم نامه همکاری امضا کرد
کد خبر: 3672002
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

مجری طرح ملی تلاوت استان مرکزی با آموزش‌وپرورش تفاهم نامه همکاری امضا کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: علی شیخی، مسئول مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک گفت: این مؤسسه به عنوان مجری طرح ملی تلاوت در استان مرکزی، با اداره‌کل آموزش‌وپرورش تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

علی شیخی، مسئول مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به طرح ملی تلاوت گفت: این مؤسسه به عنوان مجری طرح ملی تلاوت در استان مرکزی با اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.
وی ادامه داد: ششمین دوره طرح ملی تلاوت در گروه سنی 8 تا 14 سال پسران با هدف شناسایی، جذب و تربیت استعدادهای حوزه قرائت قرآن استان مرکزی در اراک، خنداب، ساوه و خمین برگزار می‌شود و طی تفاهم نامه‌ای که با آموزش‌وپرورش امضا شد مقرر شد رابطین قرآنی در هر واحد آموزشی تا پایان آذرماه استعدادها را شناسایی، آمایش و ثبت‌نام اینترنتی کنند.
شیخی افزود: این رابطین از کارشناسان آموزش‌و‌پرورش هستند، بعد از ثبت‌نام نیز فایل تصویری تلاوت این نوجوانان دریافت و به مشهد به عنوان مرکز اجرای طرح ملی تلاوت ارسال می‌شود که در صورت تأیید و کسب حد نصاب‌های اولیه، این افراد به مدت 7 سال تحت آموزش مقدماتی، متوسط، پیشرفته و عالی قرار می‌گیرند.
مسئول مؤسسه قرآن و عترت نسیم اختران قرآنی اراک گفت: برای افرادی که بتوانند سرفصل‌های مرکز اجرای طرح ملی تلاوت را بگذرانند گواهی نامه رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش صادر می‌شود همچنین برای افراد سطح عالی این امکان وجود دارد که از جانب شورای عالی قرآن تعیین سطح شوند و مدرک 1 تا 4 قرائت را دریافت کنند.
وی افزود: با تفاهم نامه‌ای که با آموزش‌وپرورش امضا شد امکان تبلیغ و شناسایی استعدادهای بیشتری از قشر دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، اول و دوم راهنمایی فراهم می‌شود. در شهرستان‌هایی که مجری طرح ملی تلاوت ندارند دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش اقدام به شناسایی، جذب و ثبت‌نام طرح ملی تلاوت می‌کنند.

captcha