زیرساخت‌ها برای تبدیل شدن اصفهان به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور فراهم است
کد خبر: 3672003
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

زیرساخت‌ها برای تبدیل شدن اصفهان به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور فراهم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: اصفهان به‌طور بالقوه قابلیت تبدیل شدن به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور را دارد، اما نیازمند حمایت‌های دولتی و تخصیص بودجه مناسب است.

حسین خاکسار هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان قابلیت تبدیل شدن به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور را دارد، ولی برای تبدیل شدن به قطب فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام باید یک‌سری زیرساخت‌ها و مقدمات فراهم شود.
وی افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن اصفهان به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور فراهم است، ولی این امکانات به صورت بالقوه می‌باشد که برای به فعلیت درآمدن، یک‌سری راهکارهای قانونی و حمایت‌های دولتی لازم است، ولی با وضعیت فعلی ناشی از عدم حمایت‌های دولتی و کمبود بودجه، کار به سختی پیش می‌رود.
خاکسار هرندی در خصوص وجود تفاهم وهم‌افزایی میان مؤسسات قرآنی گفت: در ظاهر تفاهم وهم‌افزایی میان مؤسسات وجود دارد، ولی این تفاهم عمقی نیست. در واقع ما کار گروهی را در جنبه‌های مختلف و به خصوص در مسائل فرهنگی یاد نگرفته‌ایم. اگر روحیه گروهی کار کردن در ما نهادینه شود، کارها به سهولت انجام می‌شود.
وی با بیان راهکارهای تبدیل شدن اصفهان به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور خاطر نشان کرد: در این خصوص راهکارهایی نظیر معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، بیمه فعالان قرآنی و معافیت مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی وجود دارد که قوانین آن نیز تصویب شده، ولی اجرایی نشده است و یا بعضا به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود. در واقع حمایت‌های مادی و بودجه‌ای بسیار مهم است و فعالیت‌های قرآنی همچون سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد.
مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان بیان کرد: پیشنهاد من این است که یک کانون تخصصی با حضور کارشناسان قرآنی تشکیل شود تا مؤسسات قرآنی بتوانند مشکلات خود را از طریق آن پیگیری و حل‌وفصل کنند.

captcha