انتشار «آمریکا و جنبش‌های سیاسی اسلامی از سپتامبر 2011»
کد خبر: 3672009
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

انتشار «آمریکا و جنبش‌های سیاسی اسلامی از سپتامبر 2011»

گروه بین‌الملل: کتاب «آمریکا و جنبش‌های سیاسی اسلامی از سپتامبر 2011» به زبان عربی و به قلم «ایمن محمود سیسی»، استاد و پژوهشگر فلسطینی منتشرشد.

انتشار کتاب «آمریکا و جنبش‌های سیاسی اسلامی از سپتامبر2011» در مصربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مصری الدستور؛ کتاب «أمريكا وحركات الإسلام السياسي منذ سبتمبر 2011»(آمریکا و جنبش‌های اسلام سیاسی از سپتامبر2011) اخیرا و به همت مؤسسه انتشاراتی «العربی» قاهره منتشرشده است.

 

نویسنده در این کتاب به مباحث پیرامون حمایت آمریکا از اسرائیل و نقش دین در درگیری‌های عربی و اسرائیلی با نام «وعده الهی، مبنای مشروعیت بازگشت به سرزمین مقدس» پرداخته است.


این استاد فلسطینی در این کتاب همچنین، موضوع جنبش‌های اسلام سیاسی از جمله جنبش حماس و عوامل ظهور و افزایش جنبش‌های اسلام سیاسی در کشورهای عربی طی چند سال گذشته را مورد تحلیل قرار داده است.


این کتاب در چهار فصل با عناوین «چارچوب‌های نظری و مفهومی»، «عوامل تعیین‌کننده سیاست آمریکا نسبت به جنبش‌های سیاسی اسلامی در کشورهای شمال آفریقا»، «ابعاد و سازوکارهای سیاست آمریکا نسبت به جنبش‌های اسلام سیاسی شمال آفریقا» و «ارزیابی موضع آمریکا نسبت به این جنبش‌ها» تدوین شده است.


گفتنی است، «ایمن محمود سیسی»، متولد نوار غزه است که از سال 2008 میلادی به‌عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کند، وی دکترای علوم سیاسی و روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه قاهره دریافت کرده و در تعدادی از همایش‌های بین‌المللی و ملی حضور یافته است/.

captcha