اشاعه فرهنگ جهاد و مقاومت در کنگره بین‌المللی شعر جهادگران
کد خبر: 3672024
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
آزادی بیان کرد:

اشاعه فرهنگ جهاد و مقاومت در کنگره بین‌المللی شعر جهادگران

گروه جهاد و حماسه: دبیر کنگره بین‌المللی شعر جهادگران گفت: این کنگره با محوریت اشاعه فرهنگ جهاد، مقاومت و روحیه خدمت در سطح ملی و بین‌المللی، همزمان با اولین پاسداشت شهدا و ایثارگران جهادی در بهمن ماه برگزار می‌شود.

غلامرضا آزادی، دبیر کنگره بین‌المللی شعر جهادگران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به روند برگزاری کنگره اظهار کرد: با توجه به اهمیت فراوان فعالیت‌های جهادی و روحیه خدمت‌رسانی و کارآمدی و تأثیرگذاری عمیق ابزار هنر و به ویژه جایگاه والای شعر در فرهنگ اسلامی- ایرانی اولین کنگره بین‌المللی شعر جهادگران توسط جمعی از گروه‌های جهادی با همکاری نهادهای انقلابی و هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره با محوریت اشاعه فرهنگ جهاد، مقاومت و روحیه خدمت در سطح ملی و بین‌المللی، همزمان با اولین پاسداشت شهدا و ایثارگران جهادی در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی شعر جهادگران تصریح کرد؛ امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های هنر و هنرمندان ارزشی و مطالبه‌گر در داخل و خارج از کشور در جهت تقویت، اشاعه فرهنگ جهاد و خدمت‌رسانی در اقشار مختلف مردم و دغدغه‌مند و ایجاد انگیزه در مدیران و نیروهای انقلابی و هنرمندان جهت پرداختن به موضوعاتی همچون خدمت‌رسانی و روحیه جهادی مطالبه گری، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این کنگره در زمینه بسترسازی جهانی شدن مدل اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی و مفاهیمی همچون مدیریت جهادی و سبک زندگی جهادی و اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی خواهد داشت.

آزادی اظهار کرد: معتقدم حرکت‌های جهادی نباید به روستاها و حاشیه شهرها محدود شود و باید پیام و فرهنگ این حرکت‌ها و الگوهای حرکت در سطح جامعه بازیباترین و ساده‌ترین قالب مطرح شود.

وی یادآور شد: فراخوان کنگره از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذرماه تمدید شده است؛ مراسم کنگره در هفته اول بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی شعر جهادگران تصریح کرد: ما دراطلاع‌رسانی بخش بین‌الملل از ظرفیت اطلاع‌رسانی سازمان‌هایی همچون بسیج مستضعفین، حوزه هنری، انقلاب اسلامی، جامعة‌المصطفی و العالم صداوسیما استفاده کرده‌ایم و امیدواریم از کشورهای همسایه و محور مقاومت آثار خوبی دریافت کنیم.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های کنگره این است که از ظرفیت‌های شعری در آینده و در قالب چاپ کتاب و ترجمه آثار برای انتقال به کشورهای همسایه استفاده کنیم.

آزادی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های کنگره مفاهیم و مبانی موضوعات است که ما برای این امر بروشور محتوایی را آماده کرده‌ایم تا شاعران بتوانند مستقیم‌تر به مبانی بپردازند؛ لذا گستره مفاهیم این کنگره بسیار خاص است.

وی بیان کرد:حرکت‌های جهادی با محوریت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی در موضوع حاشیه‌نشینی، جهادگران اربعین(خادمین مستضعفین در میان خادمان حسینی)، ایثارگران و شهدای جهادی در عرصه خدمت‌رسانی و دفاع از حرم، روحیه خدمت و مطالبه‌گری و سبک زندگی جهادی، ارائه الگوی جهادی، آتش به اختیار فرهنگی(در عرصه جهاد و خدمت)، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مدیریت جهادی از جمله موضوعات این کنگره به شمار می‌رود.

captcha