اجرای برنامه‌های قرآنی در 5 استان از سوی معاونت قرآن ارشاد طی دهه فجر
کد خبر: 3672026
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
فقهی‌زاده خبر داد:

اجرای برنامه‌های قرآنی در 5 استان از سوی معاونت قرآن ارشاد طی دهه فجر

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی در پنج استان کشور طی ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه ویژه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز سه‌شنبه، 21 آذرماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اصغر امیرنیا، معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد و منصور آقامحمدی، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر در محل معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر گزارشی از روند راه‌اندازی ستاد اجرایی دهه فجر، کمیته‌های تخصصی این ستاد به‌ ویژه کمیته قرآن و سوابق آن و نیز برنامه‌هایی که تاکنون با همکاری اعضای کمیته قرآن در مراسم دهه فجر برگزار شده، ارائه داد.
قره‌شیخلو همچنین در ادامه به مراسم دهه فجر امسال که سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های قرآنی که قرار است در این ایام اجرا شود، اشاره کرد و با بیان اینکه سال آینده چهلمین سال گرامیداشت انقلاب اسلامی است، بر تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی در این ایام تأکید کرد.
در ادامه این نشست نیز عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن اعلام آمادگی مبنی بر اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در این ایام، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی را در سطح استان‌ها اجرا می‌کند، اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز امسال در بخش قرآنی در 5 استان کشور به صورت ویژه برنامه اجرا خواهد کرد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام دهه فجر امسال، بر تدارک هرچه بهتر برنامه‌های قرآنی ویژه ایام دهه فجر سال آتی که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود نیز تأکید ویژه کرد.
وی تصریح کرد: باید با اجرای برنامه‌ها مهم و تأثیرگذار قرآنی در ایام دهه فجر کاری کنیم که نشان دهنده این امر باشد که برنامه‌های انقلاب با اهداف قرآنی دنبال می‌شود یعنی طوری عمل کنیم تا مردم و جامعه به این باور که انقلاب ما انقلابی قرآنی است، دست پیدا کنند.
همچنین، در ادامه برگزاری این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های محتوایی قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن می‌گیریم، برنامه‌های قرآنی این ایام نیز باید همانند دیگر برنامه‌ها رنگ و بوی انقلابی داشته باشند.
در پایان برگزاری این نشست قرآنی، قرار بر این شد تا تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های خود را در اسرع وقت به کمیته قرآن اعلام کنند. همچنین، مهمترین نکته‌ای که در این جلسه بدان تأکید شد، در رابطه با تشکیل یک ستاد ویژه برنامه‌های کمیته قرآن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که مقرر شد تا این کمیته با حضور اعضای حقوقی به اضافه تعدادی از شخصیت‌های حقیقی که در زمینه برنامه‌های قرآنی دارای تجربه و ایده هستند، تشکیل و جلساتی نیز در این زمینه به صورت مستقیم برگزار شود که اولین جلسه ستاد نیز روز 12 دی‌ماه سال جاری در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

captcha