سند راهبردی بانکداری اسلامی در شُرُف ابلاغ به نظام بانکی است
کد خبر: 3672027
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به ایکنا:

سند راهبردی بانکداری اسلامی در شُرُف ابلاغ به نظام بانکی است

گروه اقتصاد: ولی‌الله سیف اعلام کرد: سند راهبردی بانکداری اسلامی تحویل بانک مرکزی شده و در شرف طی کردن مراحل نهایی برای ابلاغ به نظام بانکی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چند سالی است که تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی قرار داشته و اخیرا کار تدوین این سند به پایان رسیده است.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز در مراسم هفته پژوهش که در بانک مرکزی برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا که آیا سند راهبردی بانکداری اسلامی تحویل بانک مرکزی شده است اظهار کرد: این سند تحویل بانک مرکزی شده و در حال طی کردن مراحل نهایی در بانک مرکزی برای ابلاغ به نظام بانکی است.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره برخی اخبار مبنی مسدود شدن حساب ایرانیان در برخی کشورها اظهار کرد: برخی از این اخبار تأیید شده نیست، مواردی هم ممکن است در یک بانک خاص که سیاستی اعمال می‌شود؛ وجود داشته باشد. به طور مثال چین اعلام کرده که این اقدام  به هیچ وجه مربوط به ایران نیست.

سند راهبردی بانکداری اسلامی در شُرُف ابلاغ به نظام بانکی است

رئیس شورای پول و اعتبار تأکید کرد: بانک مرکزی نسبت به این موضوع حساسیت دارد و هر جا لازم باشد اقدامات ضروری را انجام خواهد داد.

وی درباره ارتباط با بانک‌های بزرگ بعد از برجام گفت: روابط کارگزاری ما افزایش بسیاری داشته است. قبل از برجام با 33 بانک بزرگ دنیا کار می‌کردیم اما اکنون این تعداد به  حدود 245 بانک در سطح بین‌الملل رسیده است. البته در برخی موارد، محدودیت‌هایی وجود دارد که سعی می‌کنیم آن را برطرف کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره موسسات مالی اعتباری غیر مجاز گفت: خوشبختانه با اقداماتی که توسط بانک مرکزی و مجموعه نظام بانکی صورت گرفته است فعالیت‌های پولی و مالی غیر مجاز و همچنین فعالیت غیر قانونی موسسات مالی و اعتبار غیر مجاز پایان یافته و اکنون موسسه غیر مجازی در کشور وجود ندارد.
سیف تاکید کرد: با این اقداماتی که در مقابله با مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز صورت گرفته، اکنون شرایط برای انضباط پولی و همچنین فعالیت مناسب‌تر نظام بانکی کشور فراهم شده است.

captcha