دانشگاه‌ها مسئله محور عمل کنند
کد خبر: 3672031
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

دانشگاه‌ها مسئله محور عمل کنند

گروه اجتماعی: رئیس هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به این که دانشگاه‌ها امروزه باید مسئله محور عمل کنند، گفت: توجه به حل مسائل برای دانشگاه‌ها از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، علی اکبر ولایتی، رئیس هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، امروز در آیین تودیع  و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که دانشگاه‌ها امروزه باید مسئله محور عمل کنند، گفت: توجه به حل مسائل برای دانشگاه‌ها از ضروریات است و از تبریز و دانشگاه آزاد آن انتظار بیشتری داریم به طوری که این دانشگاه الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی غیردولتی و غیر خصوصی است که امیدواریم بتواند عرصه نوینی را در بین مراکز دانشگاهی باشد.
وی با بیان این که باید با تدبیر واندیشه برای شرایط کنونی و مشکلات تلاش کرد، افزود: دست ما بازتر از دانشگاه‌های دولتی است، چرا که در جمع محدودتری تصمیم گیری می‌شود و باید توجه داشت که واحدی از دانشگاه تعطیل نشود.  
ولایتی، با تاکید بر این که ترکیه از لحاظ علمی عقب تر از ایران هست، خاطر نشان کرد: ایرانی ها به جای این که به ترکیه برای ادامه تحصیل بروند، می توانند در دانشگاه های ایران و تبریز مشغول تحصیل شوند.
رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: مشکلات اقتصادی ملی و منطقه‌ای است و در همه دانشگاه‌ها کاهش دانشجو وجود دارد که باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.
ولایتی ادامه داد: از دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشوری انتظار می‌رود اما از استان آذربایجان‌شرقی انتظارات بیشتری می‌رود که در این راستا تبریز باید الگو شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران قبلی زحمات بسیاری در مسیر توسعه دانشگاه متحمل شده‌اند، بیان کرد: رئیس جدید دانشگاه نیز باید با ادامه این روند و با ابتکارات دیگر پیشتازی خود را حفظ کند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه دانشگاه ربع‌رشیدی به‌ عنوان شهر دانشگاهی با آن عظمت که خواجه رشیدالدین تأسیس کرد در جای دیگری مشاهده نشده، زیرا ۶۰۰ دانشجو پانسیون برای اساتید در این دانشگاه وجود داشت و در رشته‌های پزشکی، مهندسی و فقه و علوم قرآنی فعالیت می‌کرد.
ولایتی با اشاره به پیشینه تاریخی رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی در مراغه، یاد آور شد: خواجه نصیر به بهانه این رصدخانه، کتابخانه‌ای با 200 هزار کتاب را راه‌اندازی کرد و در واقع با حفظ این کتاب‌ها از دست مغول، پل علمی بین دوران قبل از حمله مغول و بعد از مغول را ایجاد کرد. 
captcha