تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برخورد با مفاسد اقتصادی است
کد خبر: 3672032
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برخورد با مفاسد اقتصادی است

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان سبزوار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این شهرستان با انتقاد از سود بالای بانکی که مانع رونق گرفتن صنعت کشور است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با مفاسد اقتصادی برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این شهرستان که 21 آذرماه، برگزار شد، اظهار کرد: براساس احادیث محبوبترین خلق خدا کسی است که سودش و خدمتش بیشتر به مردم برسد.
وی با تاکید بر اینکه موفقیت ما زمانی است که گرفتاری مردم را که به ما وابسته شده، حل کنیم، ادامه داد: ائمه جمعه از خدمات دولت در خطبه‌های نماز جمعه بیان کنند و با نگاهی مثبت در جهت تقویت دولت و نظام جمهوری اسلامی قدم بردارند، همچنین دولت‌مردان توجه داشته باشند اگر نقدی بر عملکرد آنان وارد می‌شود از در برادری و دوستی است.
امام جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه مسئولان استانی و شهرستانی در تقسیم بودجه عدالت را رعایت کنند، گفت: تقسیم بودجه به نحوی نباشد افرادی که بالای سرچشمه قرار گرفته‌اند، بیشترین بهره را ببرند و بخش‌های پایینی مانند روستائیان با یک مشت آب درختان را آبیاری کنند.
وی با انتقاد ازعملکرد بانک‌ها و بالا بودن سود وام‌های بانکی، تصریح کرد: معمولا بانک‌ها وام‌های خودشان را به سمتی می‌برند که سود بالایی دریافت کنند و گاهی اوقات بخش صنعت کشور در اقتصاد مقاومتی بی‌بهره از تسهیلات می‌شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان سبزوار با توصیه به بانک‌ها برای عمل کردن در راستای اقتصاد مقاومتی و گزارش عملکرشان در این رابطه به استاندار، گفت: گاهی اوقات ممکن است آماری که به مسئولان ارائه می‌شود، اشتباه باشد و باید فرماندار و استاندار آمار ارائه شده را به صورت مستقیم وغیر مستقیم با نظارت‌های خود کنترل کنند.
پرونده 30 میلیارد تومانی زمین خواری در سبزوار بسته شد
وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با مفاسد اقتصادی برخورد شود، اضافه کرد: در این شهرستان با همکاری مسئولان شهرداری، شورای شهر، دادگستری و قوه قضائیه پرونده زمین خواری به ارزش حدود 30 میلیارد تومان بسته شد که با موارد دیگر پرونده ارزش این پرونده قضایی به 70 میلیارد تومان می‌رسد.
همچنین در ابتدای این جلسه احمد برادران، فرماندار سبزوار با ارائه گزارشی از ایجاد اشتغال در این شهرستان، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری تا کنون برای چهار هزار و 293 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به تهیه سند توسعه روستایی در این شهرستان برای اولین بار در کشور، افزود: مسئله حل بیکاری دغدغه همه دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه است.
در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، با اظهار اینکه شرایط سخت بخش خصوصی این روزها مانند نگه داشتن آتش در کف دست است به نحوی که صدایشان درنیاید، تصریح کرد: قبلا در خراسان رضوی بر اساس آمار اعلامی مرکز آمار کشور، بیکاری 14.2 درصد بوده و در حال حاضر به 10.1 درصد رسیده است.
فرمانده اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه نباید از آمار 300 هزار نفری بیکاران در استان خراسان رضوی غافل شویم، گفت: به همان میزان که به نقاط قوت تاکید داریم باید نقاط ضعف خودمان را ببینیم و مشکلات را حل کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اظهار اینکه از تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری برای 184 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، ابراز کرد: استان خراسان رضوی با اختصاص دادن 23.1 درصد اشتغال کل کشور به خود، رتبه نخست ایجاد اشتغال در کشور را دارد.

captcha