فارغ التحصیلی 5 میلیون 700 هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 3672044
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

فارغ التحصیلی 5 میلیون 700 هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به این‌که اولین ماموریت دانشگاه آزاد تربیت کادر برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: در زمانی که عطش تحصیل در جامعه وجود داشت، توانستیم به لطف خدا به هدفمان برسیم به طوریکه 5.7 میلیون نفر فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده‌‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که اولین ماموریت دانشگاه آزاد تربیت کادر برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: در زمانی که عطش تحصیل در جامعه وجود داشت، توانستیم به لطف خدا به هدفمان برسیم به طوریکه 5.7 میلیون نفر فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده‌‌ایم که از این میان سهم آذربایجان‌شرقی، 306 هزار نفر است.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این دانشگاه با تائید مقام معظم رهبری از یک نهال به درخت تنومند تبدیل شده و از این رو فرصتی است تا از خادمان این مجموعه تشکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروزه توانسته گوی سبقت از سایر دانشگاه‌ها گیرد، گفت: این افتخاری است که اساتید و دانشجویان آفریده‌اند که با دانشگاه‌های دیگر به رقابت می‌پردازد.

رهبر، با بیان این‎‌که نسل دوم این دانشگاه در حوزه پژوهش فعالیت دارد، اشاره کرد: دانشگاه آزاد در هفته پژوهش سال جاری، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است و در ماموریت دوم خود، به پژوهش و تحقیق نگاه ویژه دارد.
 
وی توجه به حل مسئله را از ماموریت نسل سوم دانشگاه آزاد دانست و افزود: دانشگاه‌ها با نوآوری، فناوری و بهره‌گیری از دانش می‌توانند در جهت حل مسائل و مشکلات مردم، استقلال و توسعه اقتصادی کشور تلاش کنند و به خصوص در زمینه حل مسئله و کارآفرینی حضور فعال داشته ب باشند

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از علم، دانش و نوآوری باید و توانست مسائل و مشکلات را حل کرد و اگر در این امر دانشگاه‌ها نتوانند حلال باشند مشکلات باقی خواهند ماند.

رهبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسئله مردم و کمک به دولت تمام توان خود را به کار گیرد زیرا امروز دنیا با علم، دانش و ثروت آفرینی پیش می‌رود و ما نیز این روند را پیش خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شرایط ژئوپلیتیک  استان آذربایجان‌شرقی از نظر صنعتی و تجاری و مرزهای مشترک، بیان کرد: تبریز در این موضوع می‌تواند در حل مسائل و مشکلات مردم و کشور پیشقدم شود.

وی در ادامه به حفظ استقلال دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشگاه نباید تحت فشار هیچ گروه و دسته‌ای باشد و شما دانشگاهیان مدیون کسی نیستید، بلکه می‌توانید با همت، تلاش و توجه به شایسته سالاری به مسیر پیشرفت خود ادامه دهید و مشکلات را حل کنید. 

captcha