تأکید عالی‌ترین مقام صوفی هند بر اتحاد مسلمانان
کد خبر: 3672052
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

تأکید عالی‌ترین مقام صوفی هند بر اتحاد مسلمانان

گروه بین‌الملل: مولانا فضل المتین با تأكید بر ایستادگی مسلمانان جهان در مقابل دشمنان اسلام گفت: اتحاد رمز پیروزی و برتری بر دشمنان اسلام است.

فوری//تأکید عالی‌ترین مقام صوفی هند بر اتحاد مسلمانانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ پنجمین اجلاس بین‌المللی خسرو با اجرای گروه موسیقی «نوای مخالف» اعزامی از ایران در سالن اجتماعات موزه «سالار خان جنگ» حیدرآباد هند، آغاز شد.


در این همایش مولانا فضل المتین، عالی‌ترین مقام مذهب صوفیه و گروه «چشتیه» هند و رییس تراست درگاه غریب نواز اجمیرشریف، در سخنانی، با اشاره به اخلاق برتر و والای پیامبر اكرم (ص) گفت: آن بزرگوار با اخلاق پسندیده توانست دین اسلام را به همه آحاد جامعه دور از مدنیت عربستان عرضه كند و آنها را از فقر فرهنگی نجات دهد.


وی افزود: هر انسانی برای رسیدن به کامیابی نیاز به اسوه‌ای تمام دارد که بهترین الگو پیامبر اسلام برای همگان است.


مولانا فضل المتین ادامه داد: حضرت محمد(ص) با اخلاق برتر میان تمامی گروه‌ها، قبایل و مردم وحدت و اتحاد برقرار کرد؛ اتحاد رمز پیروزی و برتری بر دشمنان اسلام است.


وی تأكید كرد: امروزه بسیاری از دشمنان دین مبین اسلام با تشکیل گروه‌های تکفیری و اعمال سخیف آنها، اسلام را دینی خشونت‌طلب و مسلمانان را افرادی تندرو و افراطی معرفی می‌کنند، در این راستا وظیفه ما اتحاد و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام است.


بنابر اعلام این خبر، به همت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و با همكاری نمایندگی فرهنگی كشورمان در بمبئی، گروه هنری «نوای مخالف» به مناسبت هفته وحدت جهت اجرای برنامه در شهرهای حیدرآباد و بمبئی اعزام شده است/.

captcha