تمامی موقوفات خراسان شمالی تا دو سال آینده سند دار می شوند
کد خبر: 3672064
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

تمامی موقوفات خراسان شمالی تا دو سال آینده سند دار می شوند

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اجرای سند دار کردن موقوفات استان طی یک برنامه مدون در استان، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته تمامی موقوفات استان تا 2 سال آینده سند دار خواهند شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ،حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در مجموع موقوفات این استان را 5 هزار و 444 موقوفه اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل 10 هزار و 987 رقبه می شود.
مدیرکل اوقاف استان افزود: در این‌میان از مجموع رقبات استان برای 4 هزار و 58 رقبه سند مالکیت دریافت شده و بیش از 6 هزار و 325 مورد آن هنوز فاقد سند هستند.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد ضمن یادآوری اینکه برای مابقی رقبات و موقوفات استان در حال دریافت سند مالکیت هستیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته تمامی موقوفات استان تا 2 سال آینده دارای سند می شوند.
وی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه ثبتی تعداد اسناد صادر شده در سال جاری 126 سند بوده که از این تعداد 7 سند در اسفراین، 58 سند در شیروان، یک سند در بجنورد، 3 سند در جاجرم، 7 سند در مانه و سملقان و 34 سند در فاروج اخذ شده است.
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال جاری تعداد 90 سند نیز از حالت دفترچه ای به تک برگی تبدیل شده است.
وی در ادامه از ثبت 37 موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 53 مورد بوده است.

captcha